Hjelp til identifisering 1601?

Medlem
8. juni 2010
Sted
Bergen
Hei alle,
jeg har arvet en klokke fra en onkel som var sjømann og glad i livet.
Den er uten noen form for dokumentasjon, men har serienr 25xxxxx mellom kl 6 lugsene.
Grunnen til at jeg er litt skeptisk til denne, er den "lette/skranglete" lenken.
Det ser ut som om spennen er av nyere dato enn klokken.
Kan det være så enkelt at det er et ekte ur med fake lenke?

Hjelp mottas med takk fra en ikke Rolex-mann.

DSC_0131_zps65d9fa2e.jpg

DSC_0134_zps7b96e45a.jpg

DSC_0133_zpsf36a8063.jpg

DSC_0136_zps772fb79c.jpg

Låsen ser ut til å være sekundær (1989) men du skal ikke avfeie lenken som fake. Disse "folded" 6251 Jubilee lenkene er jo meget utsatt for strekk. Og var vel også ganske flexible den dagen den var ny:D

EDIT: Men jeg lener meg tilbake og venter på at Lobergen kommer på banen for den endelige avgjørelsen.

Ser autentisk ut, men med nyere lenkelås. Ikke uvanlig. Den har ikke lume dots, som kan stemme med datering og serien som antyder en 68'modell.flott pie Pan skive og visere. Grattis med flott klokke og velkommen til skranglelenkeklubben;)

det er ikke mye mer å si :D
pent ur !
og jeg er selvfølgelig helt enig med @MINUTE_REPEATER og @RELOX.
alltid litt komisk med en standard print T ROLEX T på en klokke som ikke har noe tritium hverken på skiven eller viserne.

Redigert av en moderator:
Grattis med flott klokke og velkommen til skranglelenkeklubben;)

Takk for det.
Tror det blir enkelt å bevege meg med hevet hode med denne på lanken, begynner så vidt å ane hva som er spesielt med disse urene.

Takk for superkjapp hjelp med masse kunnskap, og takk til onkel som steg et par hakk i kurs..

Edit: Nå ble jeg faktisk veldig glad, takk igjen.

Redigert: