Hjelp til info om gammel IWC

Medlem
17. mai 2014
Hei

Kom over denne klokken hjemme hos mine svigerforeldre.
Tekst i skiven er "International Watch C. Schaffhausen". Målte og fant ut at den hadde en diameter på 30 mm så den er veldig lita.

Noen som kan si noe mer om denne klokka, og om det er verdt å bruke noen kroner på å pusse den opp? Takk!

imagejpg1_zpsc06bb389.jpg

Prisen vil variere ut ifra hvem urmaker du spør. Men dette er definitivt noe som kan gjøres i Norge.
Med mindre du vil ha den fabrikk restaurert tilbake til "ny tilstand" noe
jeg ikke anbefaler. Kanskje noen av Sonens urmakere kan hjelpe deg videre.

Prisen vil variere ut ifra hvem urmaker du spør. Men dette er definitivt noe som kan gjøres i Norge.
Med mindre du vil ha den fabrikk restaurert tilbake til "ny tilstand" noe
jeg ikke anbefaler. Kanskje noen av Sonens urmakere kan hjelpe deg videre.

Flott! Nei jeg ikke interessert i å få den tilbake "som ny". Fuktskadene(?) på skiva og viserne ser jeg bare på som en del av klokkens historie. Jeg vil bare fikse den slik at den går som den skal :) Tips til noen av sonens urmakere? Finnes det noen i trøndelagsområdet?

Flott! Nei jeg ikke interessert i å få den tilbake "som ny". Fuktskadene(?) på skiva og viserne ser jeg bare på som en del av klokkens historie. Jeg vil bare fikse den slik at den går som den skal :) Tips til noen av sonens urmakere? Finnes det noen i trøndelagsområdet?

Hjelpes.... Disse gamle cal. 88 popper jo opp som paddehatter her på Sonen:cool: Jeg har sett at det
forlanges fra 1000 UsD og oppover for disse. Derfor vil det alltid være verdt og putte noen kroner i den
hvis du har overtatt den "no cost". Syntes du den blir litt i minste laget setter du den på en bund skinnrem
sånn @Melchiades har gjort. Her er min gamle 1951 modell som nå er eid av en medsoner.

IMG_6901_zpsbbae288a.jpg

IMG_6957_zpseb2a95af.jpg

IMG_6922_zps6804e70a.jpg

Hvis du søker på IWC cal. 88 vil du finne mye interessant lesning, også her på forumet. Lykke til!

Redigert av en moderator: