Hjelp til "juleklokka" - Ny/brukt til 3-5K?

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Jeg skal kjøpe en ny klokke som jeg har ventet på nå en god stund! Jeg tenker å kjøpe en ny eller en brukt klokke til maks 5000,- Jeg har sett på Longines Hydroconquest, Seiko sin SARB serie og victorinox! Jeg sliter litt med å komme på flere forslag i den prisklassen bortsett fra hamilton! Setter STOR pris på andre forslag.

Kriterier:
- Rund kasse.
- 40-43 mm.
- Stål eller skinn rem.
- AUTOMATIC!

Dette skal være en klokke jeg skal bruke i hverdagen, til skitne jobber og arbeid har jeg en casio, så noe arbeidsklokke trenger det ikke å være! :)

Hva med Tissot Visodate? Klassisk elegant utseende, vurderer en slik selv om jeg liker best vintage klokker :cool:

Certina DS1

certina-C006.407.11.051.00_LRG.jpg

Tusen takk for tilbakemeldinger! :)

Har sett at Certina har DS1 i rose-gull tonet kasse som jeg syntes er veldig fin! Hva syntes folket her om den opp mot den i vanlig stål? Har også funnet den med day date som jeg også likte!

Rosegulltonet: C006.407.36.081.00 Certina DS 1 Automatic Grå/Lær Ø39 mm Pris 4.195,-

Vanlig stål: C006.407.11.051.00 Certina DS 1 Automatic Sort/Stål Ø39 mm Pris 3.795,-

DS 1 med day date: Certina DS 1 Automatic Day-Date C006.430.16.081.00 | Klockor På Nätet

Har longines hydroconquest som en foreløpig ener!

Tusen takk for tilbakemeldinger! :)

Har sett at Certina har DS1 i rose-gull tonet kasse som jeg syntes er veldig fin! Hva syntes folket her om den opp mot den i vanlig stål? Har også funnet den med day date som jeg også likte!

Rosegulltonet: C006.407.36.081.00 Certina DS 1 Automatic Grå/Lær Ø39 mm Pris 4.195,-

Vanlig stål: C006.407.11.051.00 Certina DS 1 Automatic Sort/Stål Ø39 mm Pris 3.795,-

DS 1 med day date: Certina DS 1 Automatic Day-Date C006.430.16.081.00 | Klockor På Nätet

Har longines hydroconquest som en foreløpig ener!

For min del hadde det blitt en av stålmodellene... Day-daten var ny for meg, men likte den veldig godt...

Certina First Automatic har jo utvidet med bla denne:

GetFile.aspx

Så den live hos Lervig, var ikke så ille men foretrekker den gamle i rent stål. First er litt mer rocka enn DS1, med 20 ATM og lume.

Redigert:
Hva med Tissot Visodate? Klassisk elegant utseende, vurderer en slik selv om jeg liker best vintage klokker :cool:

+1

utrolig mue klassisk klokke for pengene, fikk den for ikke så lenge siden, og er storfornøyd allerede.

skinnremmen er veldig pen, kvaliteten veldig fin i forrhold til prisen, greit eta 2836-2 urverk (2824-2 med dag komplikasjon lagt oppå), som er driftsikker, og lett å ta service på i lang tid fremmover og koster ikke skjorta.

kjøpte min fra acejewlers hvor alt gikk veldig enkelt, og jeg betalte rundt 2750kr (uten toll), så klokken havner vel på rundt 3500ish ferdig tolla(koster 4300 i avgiftsstaten norge)*

* thune

LØP Å KJØP!!! :)

Tusen takk alle sammen for forslag!

Har funnet to klokker fra victorinox som selges på finn. Hvilke av disse liker dere best til en hverdagsbeater?

link 1: FINN.no - Mulighetenes marked

link 2: Victorinox Officer's Mechanical til utrolig pris - FINN Torget

En er manuelt opptrekk og en er automatic!

Hvilke ville dere valgt og likte dere best?

Av de to så likte jeg best "link 1".

Nr 2. ble for min del litt rotete, samt ikke så pen kasseform. Selv liker jeg som regel bedre at kasse og lugs er litt "strammere", og ikke så avrundet;)