Hjelp til kjøp av klokke

Medlem
16. okt. 2013
Innlegg
1
Hei,

Lurer litt på hva slags klokke jeg skal kjøpe. faller mest mot Omega klokker, spesielt seamaster og speedmaster.
Så tenkte jeg skulle spørre her om dette er ett godt kjøp :

FINN.no - Mulighetenes marked

Kom gjerne med erfaringer om Omega klokker, tips om andre klokker jeg bør vurdere og hvem dere synes er de fineste klokkene av seamaster og speedmaster. Har faktisk aldri gått med klokke før, første gang jeg skal kjøpe klokke.
Budsjettet er på 10-15k.


Når jeg fant ut at jeg skulle kjøpe klokke så begynte jeg å se på rolex med engang, men tror ikke jeg gidder å bruke
30k på min første klokke:)

Ole
 
Seamaster har 1120, 2500 a, b, c urverk på de tidligere modeller.
1120 caliber funker utmerket men den co-axial generasjon har "barnesykdom" på a og b varianter.
C variant funker utmerket og har et stabilitet som er ganske utrolig. Min går 1.3 sekund feil per dag over en uke med jevnt bruk.
Mange gjør det.
Men jeg hadde kjøpt en Speedmaster. Den er legendarisk og utroligsterk.
Urverket er rett og slett overbygget.
En "WIS" må ha en Speedmaster.
Ingen klokke i verden har opplevd så mye belastning over så mye tid med så mye glans.
Fremtiden ligger ut i rommet og Speedmaster'n åpnet veien. Beat that...
 
Og for å følge opp tråden over, så kan du be selger sende deg bilde av serienummer. På den måten kan du sjekke hvilket urverk som sitter i klokken, og hvor gammel den er.

Jeg holdt på å gå på en aldri så liten smell der, før noen hjelpsomme karer her inne guidet meg på rett vei:)
 
Jeg ville så absolutt kjøpt en Speedmaster. En meget flott og tidløs klokke.

Lå vel en ute her til budsjettet ditt denne uka. De dukker ikke opp så ofte