Hjelp til kjøp av Omega Seamaster

Medlem
25. mai 2014
Hei!

Jeg har nylig fått interesse for Omega, og skal nå gå til innkjøp av min første. Jeg ser for meg å kjøpe denne:

omega-212.30.41.20.03.001_MED.jpg

ref: 212.30.41.20.03.001

Lurer på hva denne koster :)

Nydelig valg!
Klassisk Bond!

Selv er jeg spesielt svak for lenken! :cool:

Du får dem ganske rimelig i quartz utgave. De har jeg sett til ned mot/under 5 lapper. Legger du til noe mer, opp mot 10, får du pene med boks/papirer og mekanisk "Omega Caliber". Videre opp over stigen finner du Omega sin CoAxial og GMT-variantene.

Det er mye å velge i. Selv ville jeg anbefalt en mekanisk, da "opp mot 10-lapper varianten" (eller over).

Dermed blir budsjettet ditt avgjørende! Pris er ikke avgjørende for klokke-gleden, men blant oss her på Asylet er mekanisk det som (ofte) trekker det lengste strået.

Sikkert er i alle fall at du kommer godt i gang for omlag 5 lapper, og kan bevege deg med taktfaste skritt videre oppover...
(Velkommen til Broderskapet)

Lykke til!

:cool:

Mye bra skrevet ovenfor!
Har selv en seamaster som er min første mekaniske klokke, og kvalitetsfølelsen er mange steg opp fra mine forrige hverdagsklokke jeg brukte i femtenårsalderen, en Timex.

Vil absolutt anbefale en med mekanisk urverk, altså rundt 10k om du kan; utrolig hvor deilig det føles å se sekundviseren gli rundt og vite at det er uendelig mange små deler som beveger seg der inne for å holde tiden!:)

Har sett billigere ute på markedet også, men det er absolutt å anbefale å kjøpe en hvor boks og sertifikater er med.

Lykke til på jakten! :)

Velkommen @ambisiøs
Og gratulerer med et godt valg. Jeg hadde en slikt i noen måneder i fjor sommer og var veldig glad i den;)
Jeg mener listepris er noe over 26.500kr, men du får nok prisen ned noe. Brukt ligger de mellom 18-20k, eldre modeller fra 14k og opp.

Her er noen bilder av den jeg hadde

RIlLdld.jpg

mYyvlEI.jpg

vIGMr3W.jpg

0DNT8PU.jpg

Redigert av en moderator:
Du får dem ganske rimelig i quartz utgave. De har jeg sett til ned mot/under 5 lapper. Legger du til noe mer, opp mot 10, får du pene med boks/papirer og mekanisk "Omega Caliber". Videre opp over stigen finner du Omega sin CoAxial og GMT-variantene.

Dette er nok litt optimistiske tall (fra kjøpers ståsted) for forrige versjoner av Seamaster. Mitt inntrykk er at Quartz-varianten (svart eller blå bond) gjerne går for 6-7k og har en tendens til å gå fort. Og det er lenge siden jeg så en mekanisk Seamaster med boks og papirer avertert under 12k eller så, de mer populære modellene averteres gjerne for 14-15. Unntaket må være hvis servicebehov er overhengende eller klokken er sliten og papirløs.

Her kan jeg fort beskyldes for å mele min egen kake, men jeg har ingen planer om å selge mitt eksemplar :)

EDIT: Prisdiskusjoner av denne typen er vel litt på kanten av forumetikette egentlig, jeg editerer gjerne innlegget om ønskelig..

Redigert:
Fellow brothers

Hei! Takk for fine og behjelpelige svar. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så mye peiling på området, så gjerne pek meg i rett retning :)

Har funnet ut at listepris er rundt 26k, men ser imidlertid at flere av dere foreslår summer helt ned mot utrolige 5k? Hvordan kan dette stemme? Gjelder dette selve uret, eller med reim? Ser også at dere snakker mye om mekaniske klokker, hva er fordelene med dette?

Fantastiske bilder av klokken. Får enda mer lyst på den nå.

Mvh,
noe uvitende omegaelsker.

Hei, prisdiskusjonene her går på eldre seamaster-modeller.

Den flotte klokken du kikker på er dagens modell. Hvis det er den du har lyst på leser du @Wangensten og @adamskater sine svar under her og ignorerer alt annet :)

Redigert av en moderator: