Hjelp til klokkekjøp

Medlem
12. feb. 2011
Sted
Stavanger
Har en periode lyst på ny jobbklokke. Ettersom jeg jobber offshore, er det en klokke som må tåle litt. Og siden jeg er ganske ny på klokkefronten tar jeg imot de tipsene jeg kan få. :)

Har sett en del på Invicta Pro Diver 9937, ettersom jeg liker designet veldig godt (men ikke har råd til en ekte Sub), og det ser ut som en solid klokke, og er sveitisk urverk etter hva jeg har hørt:
http://www.klokker.no/merker/invicta/invicta-9937-swiss-made-pro-diver.html

Men har også hørt at Debaufre Ocean 1 (som er veldig lik) er også en veldig god klokke.
http://www.debaufre.com/watch/ocean-1-black.html

Er det noen her som kan hjelpe meg å fortelle litt om forskjellene mellom disse?

Edit: Er det forresten noen av dere som har erfaring med nettbutikken klokker.no, hvor Invicta-klokken selges?

Du må gjerne kjøpe en Invicta, men da må du aldri leke med en "ekte" submariner. Kvalitetsforskjellen er så høy at du kommer til å bære din Invicta med senket hode helt frem til du gjør det eneste riktige, kjøper deg en Rolex Submariner. Har ingen erfaring med den aktuelle Invitaen, men bare av bildene ser det ikke spesielt supert ut. En helt ny klokke burde bla ikke ha så mye slark i lenken. Og for min del er gjennomsiktige baklokk forbeholdt klokker som har noe fint å vise frem.

Det andre merke du linker til har jeg ingen erfaring med, men ser du meldte interesse for en Seiko i en annen tråd. Mitt råd vil være å gå for en Seiko i første omgang, masse kvalitet og masse klokke for veldig lite penger.

Lykke til

Hold deg laaaangt vekke fra Invicta! Det er det mest tragiske merket jeg har vært borti. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en Orient Mako og spart til en brukt Sub. :cool:

Som de andre sier: glem Invicta og Debaufre. Se på Seiko, Orient, Helson, etc. i stedet.

Jeg har selv kjøpt en Casio fra klokker.no og har ingen problemer med å anbefale et kjøp fra dem :)

Helt enig! Se på seiko, orient eller helson. Hva er budsjettet ditt? så er det lettere for oss andre å komme med forslag på aktuelle klokker :)

Steinhart har en del ok klokker også, bare styr unna "homage" modellene (ocean1 f.eks). Triton er en solid klokke som du ikke ser hvor som helst :).

Som de andre sier: glem Invicta og Debaufre. Se på Seiko, Orient, Helson, etc. i stedet.

Jeg har selv kjøpt en Casio fra klokker.no og har ingen problemer med å anbefale et kjøp fra dem :)

+1 En Seiko er bankers imo. Lykke til med valget.:p

Takker for svar. :)

Som sagt blir det en jobb-klokke, så ekte Submariner blir ikke aktuelt, men sett litt på dem, og jeg har planer om en i fremtiden! :D

Sett endel på Seiko sine dykkerklokker ja, er nemlig et utseende jeg er veldig glad i og har veldig lyst på et automatisk urverk.

Mulig jeg bestiller meg denne her da:
http://www.watches88.com/pd-seiko-superior-divers-200m-automatic-skz327k1.cfm

Men en ting jeg lurer på? Hvor mange år kan jeg få ut av en slik klokke? Må vel dessuten til service?

På forhånd, takk for svar! :)

En service vil koste mer enn klokken koster ny så er mer bruk og kast. Når det er sagt så er seikoene ekstremt holdbare så du vil få mye glede for lite penger :)

Takker for svar. :)

Som sagt blir det en jobb-klokke, så ekte Submariner blir ikke aktuelt, men sett litt på dem, og jeg har planer om en i fremtiden! :D

Sett endel på Seiko sine dykkerklokker ja, er nemlig et utseende jeg er veldig glad i og har veldig lyst på et automatisk urverk.

Mulig jeg bestiller meg denne her da:
http://www.watches88.com/pd-seiko-superior-divers-200m-automatic-skz327k1.cfm

Men en ting jeg lurer på? Hvor mange år kan jeg få ut av en slik klokke? Må vel dessuten til service?

På forhånd, takk for svar! :)

En automatisk klokke fra Seiko er ment å vare opptil 20 - 30 år uten service. Mener jeg leste dette for en stund siden. Tror det er noe med oljen de bruker i urverket.? Arrester meg om jeg er på jordet.! :)

Hva med en brukt Omega Seamaster Professional ? Mye av verditapet tatt etter 4-5 år og du har fremdeles veldig mye ur igjen.

Gir du en mekanisk klokke de servicene den trenger har du stort sett klokke resten av livet.. Så ville ikke bekymret meg nevneverdig! :cool:

Hva med en brukt Omega Seamaster Professional ? Mye av verditapet tatt etter 4-5 år og du har fremdeles veldig mye ur igjen.

Hvor mye vil en slik ligge på da etter 4-5 år?

Vil som sagt ha automastisk urverk, og ser denne ligger på rundtom 20 000 nye. Spørs da om denne blir litt dyr for meg som en jobbklokke.

Litt finere klokker håper jeg vil komme i samlingen min etterhvert, men foreløpig er det andre ting som blir prioritert. ;)

jeg bruker tissot t-touch offshore :) funker bra helt til wireline gutta kommer med industrimagnetene sine, da går alle viserene i stå :p men det går heldigvis ann å synkronisere de tilbake ;)

En kompis har en Certina DS med quartz. Den funket som bare juling helt til vi plukket på magnetene på en... øhm... pipe-vasker.. var et fint navn på den, det husker jeg ikke.. :p

Har resatt chrono hånden for ham flere ganger, men den jobber seg vekk fra perfekt resatt over tid. :p Den tok nok litt skade av møtet.. :mrgreen:

Jeg hadde forøvrig en Swiss Military quartz på meg, den fungerte helt flott igjen etter at jeg resatte chrono hendene..

hehe ja mekanikk og magnetisme er ikke helt bestevenner tror jeg, virker som magnetismen vinner nesten hver gang :p

Jobber selv med en kar som har en Tissot (husker ikke helt hvilken, men lurer på om det faktisk er t-touch). En veldig stilig klokke! :D

Men for meg er ikke alle de funksjonene som følger nødvendige, og har alltid likt diver-klokke looken siden jeg fikk en brukt slik av brormin når jeg var en liten pjokk. :)

Order sent!

Da har jeg bestilt meg en Seiko SKZ327 fra watches88! :D

SKZ327K1.jpg

Tror jeg også må få kjøpt inn ei Nato-reim etterhvert. :D

Må også takke for svar og tips jeg har fått!