Hjelp til lenke!?

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
God kveld folkens!

Jeg skaffet meg min første Rolex for ikke lenge siden og
vurderer ny lenke. Klokken jeg skulle hatt ny lenke til er den under:

http://www.tidssonen.no/forum/showt...kes-ut!-(-VARSEL-Mange-bilder!-)-Min-f%F8rste!

Lurer på, vil bare " 78350 19mm lenke med 557 B " feste passe på denne klokken? ( tallene er de som står inni lenken ) vil for eks denne passe? http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAP...&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123#ht_3326wt_1009

Er det slik at bare lenker med numrene over vil passe?
Dette er nok et dumt spørsmål men det får nå være :)

Ha en fin kveld folkens! Rolex på hånden og gullfisken på tv venter!

Tror det blir vanskelig og kombinere 19 og 20mm oysterlenker selv om man bytter endestykker.
Men hvorfor skal du bytte ut lenka?

Fristet litt å ha en ny lenke på den, + liker de " store " låsene , som den lenken jeg linka til har... noen som vet om en slik lås vil passe på lenken jeg allerede har?

- ja , jeg er en liten perfeksjonist :)

Fristet litt å ha en ny lenke på den, + liker de " store " låsene , som den lenken jeg linka til har... noen som vet om en slik lås vil passe på lenken jeg allerede har?

- ja , jeg er en liten perfeksjonist :)

Mener du en såkalt "flip-lock" spenne (med ekstra lås) eller den helt nye spenna med reguleringsmuligheter?
En perfeksjonist ville ha holdt klokka orginal:p

Mest sannsynlig ikke da den er 20mm og ikke 19 og med den prisantydningen kan du
jo like godt kjøpe en ny hos Bjerke.

De helt nyeste/oppgraderte lenkene til modellen din har ref nr 72190 eller 70190 Begge disse har Oysterclasp med såkalt easylink. Bedre enn det blir det ikke:cool:

Beste løsning hvis du ikke er fornøyd med lenke og lås på klokka er vel å selge den, for så å bruke "lenkebudsjettet" som mellomlegg på f.eks. en Explorer 1 som har dette originalt.

Så lenge den lenken som sitter på klokken idag fungerer greit - vil det vel være rent tap å bruke penger på en ny.