Hjelp til neste klokkekjøp

Medlem
22. juni 2011
Sted
Oslo
Jeg trenger hjelp av dere til å finne mitt første "skikkelige" klokkekjøp. Ettersom jeg går mye i fjellet og tilbriger flere netter i telt, setter jeg stor pris på god lume. I dag bruker jeg for det meste en Hamilton klokke, og det er nettopp lumen som er den klareste mangelen som melder seg. Selvfølgelig må klokken også ha et godt design, urverk og gjerne historie. Klokkene jeg spesielt har sett på er Omega seamaster 2254.50, og Omega Planet Ocean, men alle andre forslag mottas med takk. Tritium klokker er ikke aktuelle kandidater til dette kjøpet;)

Ettersom jeg er student vil jeg sette en øvre grense på 15000kr.(jeg vet dere sikkert vil utfordre den;)) Jeg tenker å kjøpe brukt.

Ha en forsatt god torsdag!

Seiko Monster, så har du 14 000,- til div. ;)

Den der støtter jeg!
Når ditt primære behov er klokke som tåler støyten av litt Rambo-aktiviteter til lands og til vanns, ville jeg gått for en solid beater av en Seiko. Den gir deg alt du trenger til formålet.
En hyggelig saldo har du dessuten "til rest", om du allerede har avsatt beløpet. Hvilket du da kan disponere til et like hyggelig klokkekjøp senere.

Lykke til!
:cool:

Inget dårlig alternativ. Selv har jeg gått for skx007 fra samme produsent til dette formålet. Fin på nato-rem og god lume.

Så var det å finne ut hva morro du får for 14 k, du trenger nok en dressklokke eller en diver også seru

Seiko Monster, så har du 14 000,- til div

Hehe en Seiko Monster kan jeg jo alltid kjøpe i tillegg;) Men jeg ønsker med denne posten og finne ut hvilken klokke jeg kan legge litt mer penger i, og forhåpentligvis få et større forhold til. Når det gjelder bruksklokke, så er jeg av den oppfattning av at en hver klokke skal bære preg av personens livsstil.Jeg som går mye turer ønsker dermed å kunne ha med meg en klokke som kansje gir meg litt mer godfølelse enn en seiko monster eller Gshock. Monster er en super klokke, men er bare ikke den jeg er ute etter her;) Det er ingen sted enn når jeg lever primitivt på tur, jeg vil kunne sette større pris på å se på noe fint på håndleddet

Hva med en Breitling Superocean II? Flott klokke som tåler en støyt, og bør finnes innenfor budsjett.

Hva med en Omega 2538.20, altså en Great White? Ser de går for noe rundt ditt budsjett, inkl det det måtte koste for å få den inn i landet. Dette medfører selvfølgelig en liten risiko, da du mest sannsynligvis må handle fra bukta.

Ellers ville jeg kanskje luktet litt på Sinn? De har mye snacks ;)

Mogens
Hva med en Breitling Superocean II? Flott klokke som tåler en støyt, og bør finnes innenfor budsjett.

Må innrømme at jeg aldri har vært noe stor Breitling fan, men den var pen! Skal ta den med til vurdering;)

Ville lagt på noen ganske få 1000.lapper og gått for denne jeg;
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?8401-FSOT-IWC-Mark-XVI

Den IWCen er helt utrolig lekker! Hadde jeg bare hatt pengene til det så;)......

Går for en Marathon G-Sar. Da får du noen lapper til overs, som du kan bruke på noe annet gøy

Den får du hos http://www.countycomm.com

Jeg er ikke så interessert i en tritium klokke, men på nettbutikken du linket til solgte de en homage kalt "The Maratac." Den var meget fristene å kjøpe som en venteklokke!:) Den så jo ut til å ha ganske grei lume også.

Forøvrig ser jeg 2254 som en sterk kandidat fortsatt;) På et eller annet tidspunkt må den jo inn i samlingen, men POen er også svært fristende må jeg si:cool:

Longines Hydroconquest

Mye gode forslag her! Longines Hydroconquest kan også vurderes. Er noen designelementer der jeg ikke er helt med på (ulikt design på subdials, litt stort 12-tall), men ser ut som mye klokke for penga - alltid greit med chronograph :)

longines-hydroconquest.jpg

Tre ganske forskjellige klokker som alle er vanntette og tåler et tøft liv som hverdagsbeater. ;)

1 - PO.. nuff said.

2 - Fortis Cosmonaut Day Date - Under Kr. 10.000,-

3 - Breitling Chrono Avenger Ti - Brukt for under 20´

Jeg har selv svært gode erfaringer med 1 og 2, -disse har vært med meg på "alt" av aktiviteter over og under vann i mange år, helt uten protester.
:)