Hjelp til ny klokke til maks 65k

Medlem
7. des. 2013
Sted
Sandvika
Hei, er ute etter min første "seriøse" klokke og er takknemlig for forslag. Budsjett på maks 65k. Liker klassiske, elegante klokker av stål, og ikke for stor urskive med maks 40mm (men 42mm kan kanskje gå). Har prøvd med par førstegangs turer til bjerke i oslo tildigere i år, men har nesten blitt avvist og sendt vekk etter 1 min alle gangene uten å bli noe klokere av. Kanskje det er noe dresskode eller noe sånt hos dem? :confused:
Liker spesielt IWC ingenieur 40mm, Omega AT, Rolex datejust og milgauss. Er noen av disse å anbefale som første klokke?

Takker for tips. :D

Har også opplevd en veldig kald stemning hos Bjerke i avdelingen som selger Rolex, Panerai, PP osv, men har opplevd fin service i den avdelingen som ligger litt lengre mot slottet der de selger Tudor, Omega, Breitling...

Ta deg en tur innom Tidemann! Der har jeg fått fantastisk service hver gang jeg har vært innom :)

I god sone-ånd så kommer jeg med et forslag som muligens strekker budsjettet litt, må dog spore opp en brukt;)

ap_image.1546961.jpg

Rolex datejust er jo en veldig allsidig klassisk klokke som egentlig passer i alle settinger. Du får den jo i ganske mange varianter, så mange "valg innad i valget". Eller så er jo Milgauss spennende. Ikke fullt så "vanlig".Eller så kommer garantert:

"Kjøp deg en Submariner"

Mange valg til 65 løk, så egentlig et luksusproblem:eek:

Stikk innom Bjerke i Prinsens gt og kikk på Rolex Explorer. Den liker du og den kan brukes til alt.

Ellers ville jeg som foreslått over her, tatt turen innom Tidemann-gutta og kikket på GO eller noe annet pent.

Rolex datejust 36mm. Kan brukes til alt og så kan du bytte til ny farge på skiven hver gang den skal på service for å få litt forandring

Hva med Omega AT mid-size med blå skive?

23110392103001-40.jpg

Fantastisk flott klokke, og da har du fortsatt 35.000,- igjen og kan kjøpe deg en brukt Milgauss eller DJ eller Ingy.

Datejust II er for meg den perfekte allroundklokken. Pyntet, sporty, klassisk, med historie og manufacture...

681529d1334507274-one-rolex-datejust-ii-watch-1.jpg

Har prøvd med par førstegangs turer til bjerke i oslo tildigere i år, men har nesten blitt avvist og sendt vekk etter 1 min alle gangene uten å bli noe klokere av. Kanskje det er noe dresskode eller noe sånt hos dem? :confused: Takker for tips. :D

Håpløst av Bjerke, skjønner ikke hva de holder på med.

På midt siste besøk hadde jeg på meg joggebukse og en Nobis jakke, fikk som deg en kald skulder fra de ansatte, så vidt de åpnet døren. Flasha bevisst min AP, noe som gjorde at pipa fikk en annen lyd. Sa så klart i fra at slik kundebehandling ikke hører hjemme noe sted. Passet samtidig på å ta opp det sprøytet de sier om at du kun får igjen 6k på forsikringen.......

Håper virkelig de viser endringsvilje.

Redigert:
@Panerai_ "På midt siste besøk hadde jeg på meg joggebukse og en Nobis jakke, fikk som deg en kald skulder fra de ansatte, så vidt de åpnet døren. Flasha bevisst min AP, noe som gjorde at pippa fikk en annen lyd."

Er ikke overrasket: Det er nok sånn i mange butikker… Du må ha dress eller fin klær: Det passer best...
Opplevd stygg øyner fra vakten bare å henge foran Panerai butikken i Paris en gang: Jeg så inn på klokkene som var bak glassen… Da min hårløs frisure med skjegg og min M65 grønn jakke var ikke så populær:p
Jeg gikk ikke inn: Hadde ikke lyst å starte alarmen:p

Redigert av en moderator:
Jeg ville nok ha prøvd ut en Rolex GMT-Master IIc. Den er jo svært anvendelig :)
En pent brukt AP 15300 eller 15400 kan kanskje være innenfor budsjett også?
Og som det har vært nevnt, Tidemann er absolutt verdt et besøk :)

Takker for mange bra tips :), blir vanskelig valg dette her. Blir nok som nevnt tidligere her en mainstream klokke siden det er en førstegangsklokke.

Heller mot en datejust eller en milgauss, siden de er mer allsidig som nevnt. Får sjekke ut GMT II og daytona som ble anbefalt her. IWC portugese var fin, men kommer bare i skinnreim ser det ut som. Rent estetisk likte jeg den nye IWC inginieur 40mm best, men har lest at den har et modifisert ETA verk. Den går for ca. 44k pluss/minus i Norge, synes dere den er verdt den prisen med tanke på at det har ETA verk?

Får ta meg en tur innom Tidemann snart, siden jeg hører så mye bra om dem. Ellers skal jeg i jobbsammenheng til singapore snart, og kanskje plukker opp klokke der istedenfor. Har lagt merke til at det var mye bra klokke forhandlere der ved tidligere besøk, og super service der generelt. Noen som vet om garantien ved kjøp hos autorisert forhandler i utlandet også gjelder i norge? Pleier generelt å være det for andre typer luksusprodukter

Beklager at det ble litt mange spørsmål.:eek:

Håpløst av Bjerke, skjønner ikke hva de holder på med.

På midt siste besøk hadde jeg på meg joggebukse og en Nobis jakke, fikk som deg en kald skulder fra de ansatte, så vidt de åpnet døren. Flasha bevisst min AP, noe som gjorde at pipa fikk en annen lyd. Sa så klart i fra at slik kundebehandling ikke hører hjemme noe sted. Passet samtidig på å ta opp det sprøytet de sier om at du kun får igjen 6k på forsikringen.......

Håper virkelig de viser endringsvilje.

Er ikke en kravstor person og tar kanskje litt lett på ting, men hadde bare forventet å bli tatt imot som en potensiell kunde i en butikk som selger produkter for 40k +++, uten å få bare "ja/nei", og "prøv et annet sted" til svar. Var en rar og merkelig følelse da jeg gikk ut derfra husker jeg, ble bare litt paff.

Redigert:
Jeg ville nok ha prøvd ut en Rolex GMT-Master IIc. Den er jo svært anvendelig :)
En pent brukt AP 15300 eller 15400 kan kanskje være innenfor budsjett også?
Og som det har vært nevnt, Tidemann er absolutt verdt et besøk :)

Liker AP 15300/15400 veldig godt, og kunne gått for en pent brukt, men føler det ikke er en typisk førstegangsklokke. Ble også litt skremt av drifts og servicekostnadene for en slik en.