Hjelp til ny TV. Maks 10k

G

Guest571

Guest
Hei.

Merker at jeg beveger meg ut på farlig dypt vann når jeg nå titter etter ny TV. Har liten kunnskap om feltet og føler at Samsung med sine uenderlig mange modeller er et minefelt av dimensjoner.

Vet ikke hva man kan forvente for pengene, men er ute etter en 46" eller 50". En god TV kommer i første rekke, så at det er 50" er ikke første prioritert. Expert har 20% på alle sine produkter i morgen og fredag om man handler med MasterCard så det gjør at jeg "plutselig" skal ha ny TV.

TVen som virker mest aktuell nå er denne

LED - SAMSUNG UE46F6675SBXXE 46"LED TV - expert

For 8k virker dette som en god deal. Eller?

Har låst meg litt til Samsung da jeg liker designet til de nyere seriene veldig godt.

Så for å oppsummere. Ny TV, maks 10000 kr, 46" eller 50", helst Samsung, 20% rabatt hos Expert.

Tusen takk for hjelpen!

hei...

Jeg har selv Sony.. Da jeg syns de er best og har best kontrast. Sort nivå..

Samsung er også utrolig bra tver... Men jeg ville nok kjøpt 8-serien frem for 6 serien.
Uansett bør du dra og se på bildene på dem og se om du ser noe forskjell.

LED - SAMSUNG UE46F8005STXXE 46"LED TV - expert
Jeg ville nok kansje vurdert den i steden.

Smart TV - LED, HD, Internet TV, HDTV

Noe dyrere, men får du 20% rabatt er du på ca10 000kr som du har lagt deg på...

Hm, jeg har ikke peiling. Men jeg så tilfeldigvis at den "første" 4K tv`en som selges under 10k nå er en andersson eller noe. Dette må da være det beste en får under 10 000,- i dag? Den har ikke nettilgang og alle "godene" som kommer med det. Men trenger du det ikke så må da dette være det perfekte kjøpet?

Som sagt, ikke peiling men 4K skal jo være helt "sykt" som de sier ;)

EDIT: Link til artikkel ang saken

En kompis av meg har nettopp kjøpt en slik Samsung som du linker til, og han er meget fornøyd. Om det er 6- eller 8-serie aner jeg ikke - og ikke vet jeg hva dette betyr heller.

Men, du MÅ gå for 50". Det virker stort den første timen, men du kommer ikke til å angre et sekund etter at den timen er gått. Hvis du ikke sitter nærmere enn 2,5 - 3 meter er 50" helt klart noe du trenger.

Jeg har 65 tommer sitter 2,4 meter unna og jeg syns det er alt for lite...

En ting er sikkert det blir aldri stort nok... :D :D :D

Mener og ha lest flere steder at disse 6 serie Samsung tvene har litt etter sleep på raske bevegelser, sports sendinger, action filmer og slikt.

Det skal ikke være noe problemer på 8-serien.

Du må uansett dra og se på bildet. Og be dem sette på en sports sending eller en action film.

Ikke disse tullete DEMO videoene som er laget slik at du skal få max ut av tvene.

Husker før i tiden drev dem og sendte tegnefilmer på tvene for og vise hvor bra dem liksom var på elektro kjedene... :D :D :D

Redigert:
Mitt beste råd er; hang in there. Vent.

Du vet hvor fort priser på nye ting, og ikke minst kvaliteten på ny teknologi forbedres. Vi har en helt ny standard på trappene... 4K. Det er faktisk helt sykt. Er som å se igjennom et vindu.

Vent til disse kommer på akseptabelt prisniv, da er også innhold på 4k mer vanlig også.

Hvis du må ha "ny" tv nå, ville jeg kjøpt en større panasonic plasma med hd brukt.

Edit; ang andersson... http://m.dinside.no/923955/norges-billigste-4k-tv tålmodighet er det beste i verden.

Ps. Skulle ikke du ha sykkel?;)

Redigert:
Mitt beste råd er; hang in there. Vent.

Du vet hvor fort priser på nye ting, og ikke minst kvaliteten på ny teknologi forbedres. Vi har en helt ny standard på trappene... 4K. Det er faktisk helt sykt. Er som å se igjennom et vindu.

Vent til disse kommer på akseptabelt prisniv, da er også innhold på 4k mer vanlig også.

Hvis du må ha "ny" tv nå, ville jeg kjøpt en større panasonic plasma med hd brukt.

+1

Jeg liker best at film på TV ser ut som film jeg. Blir helt satt ut av hyperrealistiske bilder. Derfor håper jeg min gamle Panasonic HD plasma kommer til å leve _lenge_. Skulle gjerne hatt 50" i stedet for 42" riktignok.

TV er et område hvor jeg er null interessert i å være på forfronten :)

Er enig med @Entropy her, vent om du kan. Jeg har selv en såkaldt "smart-tv" og trives veldig godt med det! Netflix med ett tastetrykk, nedlastede filmer(fy fy) med ett og to trykk til på kontrollen. Det er de småtingene som spiller en rolle for min del, kombiner det med en 4K tv så må det være en drøm :)

Redigert av en moderator:
Første gang jeg så en 4k TV i aksjon var en Samsung-demo på el-kjøp. Den viste en film i 4k hvor det ble knukket og stekt egg i stekkepanne, og diverse andre matgreier, og alt var filmet med macrolinse. Det må være noe av det sykeste jeg har sett av bildekvalitet, jeg fikk bokstavelig talt hakeslepp og ble stående og glo en god stund helt trollbundet. At det føltes ut som å se inn i et vindu til en annen virkelighet er en god beskrivelse. Det jeg prøver å si er at ideen om å vente til 4k synker til en overkommelig pris og at filmer begynner å komme ut i 4k, absolutt er noe du bør vurdere. Det kan da ikke være så lenge til?

@Entropy Hvor lang tid tror du det tar før 4k synker i pris og tar over for HD som det nye vanlige formatet? Og vil blu-ray teknologien kunne bære all informasjonen i en 4k film, eller trengs det en ny disc-standard også?

Ellers så virker de Samsung TV'ene (både 6 og 8 serien) veldig bra, og et godt kjøp om du ikke vil vente. Husker jeg ble veldig imponert over bildekvaliteten. Digger også designet, hvor selve bildet opptar nesten hele arealet, så du får maksimal utnyttelse av plassen TVen bruker. :)

@Kohe321 jeg er vel ikke kvalifisert, men kan for morroskyld synse litt...
Jeg tipper romjulssalget neste år vil være et godt tidspunkt å få mye 4k for pengene. Jeg er kjempehappy med bildet på min 2009 panasonic hd. Og klarer fint å vente.
4k blir jo også ny oppløsning på lyd... Det blir en vill kombinasjon.
Om blue ray har nok plass... Det tviler jeg på. Men hva skal man med avspiller uansett egentlig? Tror fremtiden er fiber-smarttv/appletv-4k

Hadde jeg vært @Mathfjeld ville jeg brukt litt penger på lyd nå, og spart til skikkelig 4k tv neste år. Tv-opplevelsen forbedres betraktelig med god lyd med bredt lydbilde og da lever du fint med det bildet du har idag... Tror jeg

.... that's what SHE said!

Føler jeg er en siste rest fra steinaldern her med 32" i stua :O)

du och jag alfred:) ser nesten aldri på tv, så den er langt ned på prioriteringslisten. Og så tar den liten plass. Nesten så jeg kan anbefale den til trådstartet. Mener jeg betalte 9999,- for den for mange år siden så den er nok innenfor budsjett;)

For guds skyld styr unna Samung. Har selv testvinner i 8000 serien, satte meg tilbake 18k ved kjøp for drøyt to år siden. Makan til ræl har jeg aldri opplevd når det kommer til tv. Voldsom halo-effekt rundt spillere når jeg ser fotball og tven sliter med overganger ved bevegende bilde. Har hatt tven inne for reparasjon da jeg ikke var fornøyd med kvaliteten, men fikk den kjapt i retur og ingen feil var funnet.

Skulle jeg selv kjøpt tv i dag har jeg kjøpt VT serien fra Panasonic. Du har også ST serien som er elkjøps mestselgende modell og virker å være meget mye tv for pengene. Er ikke penger et problem så kan man slå til på ZT, men da betaler men veldig mye ekstra i forhold til VT uten å få en spesielt mye bedre tv.

Hjalp akkurat til med tv kjøp for morsan, hadde da 8k som limit. Endte da opp med JVC (denne her) da den virket til å levere et bedre bilde enn rivalene på modellene til under 8k.

Jag kom då fram till att 55" är den storlek där du får mest för pengarna idag, basert på lite raske sök på prisjakt.no. För mig blev det en samsung i 6 serien. Vad med denna?

MPX.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6505

Denne har vi også.
Sammenliknet med panasonic-plasmaen vi kjøpte for 32k for noen år siden innser man at utviklingen på bilde-/kvalitetsfronten går unna. Samsungen funker som f.

Entropy var inne på lyd, og det må du ikke glemme @Mathfjeld

Lyden på dagens TV er rævva og du må ha lydanlegg. Beregn ca samme pris for et brukbart (for meg, men sikkert ikke for Entropy) anlegg. Lyden gjør hele forskjellen.

Har forresten noe LG-greier av både bilde og lyd her. Funker fint til vårt bruk, men her går det ikke i fotball eller annen sport. Det mest actionfylte som viser på vår TV er vel gamle Derrick-repriser.