Hjelp til valg av klokke som tåler det meste

Lur

Medlem
22. juli 2016
Sted
Vestfold
Hei, jeg trenger en klokke som tåler litt av hvert. Ønsker helst å unngå klokker av typen G-shock og lignende, selv om dette sannsynligvis er et av de beste valgene, så seirer forfengeligheten.

Jeg ser helst at klokken er ganske enkel, uten for mange komplikasjoner, med lenke av metall.
Helst quartzklokker pga. pris.

Vet at Seiko, Casio, Certina osv. lager ganske slitesterke klokker til en rimelig penge, men håper at noen har noen erfaringer :)

(Hvis jeg er idiot, og bare bør kjøpe G-Shock så si ifra)

Redigert:
https://www.christopherward.co.uk/watches/dive

images

c60-43-a-range.png

Dersom du ønsker quartz så er vel Victorinox Inox det beste kjøpet. Det beste kjøpet er derimot en Seiko SKX 007 / 009

Som politistudent er det 2 ting som klokken må ha, det ene er dato (for skriving av rapporter og forelegg m.m.), det andre er god lume (for å se klokken om natta). God vanntetthet kan også være greit (når du må hoppe ut i vannet for å hente opp fulle folk).

Hvilken prisklasse har du tenkt?

Hei, takk for så mange raske svar til en nybegynner i denne "hobbyen"! Ang. Prisklasse ønsker jeg ikke å overstige 3000,-

Seiko SARG009.

18004922285_e03266f6fa_b.jpg

Hamilton Khaki
img56948326.jpg

Lume, dato, enkle og lesbare. Er vel rimeligst her på bruktmarkedet eller creationwatches.com

En brukt INOX er vel <3.000kr også.

@Lur Kan varmt anbefale Seiko SKA371P1 /P2. Den har fått og tålt mye juling. Hadde den sist jeg var ute i AFG, og den har aldri fusket. Du finner den på nettbutikker til rundt 2,500. Her er bilde av min på NATO.

12439506_10205995148217933_8030114954018649948_n.jpg

Nok en gang, tusen takk for hjelpen. Skal en tur til byen i dag og ta en titt hos de lokale urmakerne.

Til de som er interersserte så faller valget sannsynligvis på en Victorinox Infantry GMT som jeg allerede har, så får jeg se hva den tåler.