Hjelp til valg av klokke

Medlem
15. des. 2011
Innlegg
10
Sted
Karmøy
Hei.

Jeg har vært så heldig å få klokke av min kjæreste i 30års presang. Jeg trenger litt hjelp til valg. Jeg ser for meg en bruksklokke. Til nå står jeg mellom følgende klokker: Forslag og meninger mottas med takk ;)

Citizin Nighthawk

BJ7010-59E_LRG.jpg

Seiko Solar Chronograph
ssc009p3_04_4.jpg

citizin promaster diver

ny0040-09e_3_1_1_1.jpg
 
Basert kun på utseende ville jeg gått for Citizen diver'en.
De andre skivene blir litt travle.
På den negative siden:
Automatiske urverk i denne prisklassen er kanskje ikke de mest pålitelige, selv om jeg ikke kan huske å ha lest noe negativt om dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
I den trioen der ville jeg ønsket meg diver'n, både på grunn av at den tåler litt røff hverdagsbruk og fordi den er mekanisk. Tror det vil gi mer glede.
 
Er egentlig enig i det. Eneste minuset er at den er utsolgt på creationwatches :(

Eneste er at jeg kunne tenkt meg en ikke automatisk klokke da, slik at jeg alltid har en klokke som går liksom. Nå stopper jo alltid den jeg ikke bruker og så må jeg stille igjen. Det er jo kanskje litt av skjermen, er litt slitsomt når du er på farten ;) hehe
 
@Andreaskarm det er absolutt en del av sjarmen å plukke opp dagens og måtte "kose" litt med den før den våkner. (Hørtes bedre ut i hodet mitt enn i tekst)

Eventuellt bytter du daglig mellom to ur så gangreserven (40h+) holder den i boksen igang - eller for all del kjøper winder.