Hjelp til valg av Seiko

Medlem
8. juni 2012
Sted
Engavågen
Er ute etter en ny seiko sarb.
Har eid Seiko sarb033 før ,men syntes den ble litt for liten.
Så nå står det mellom sarb021 ,coctail time å alpinist.

Har lest å lest på nett men klarer ikke å bestemme meg.

Syntes sarb021 ser veldig fin ut ,men er usikker på størrelsen iforhold til sarb033.

Hvis noen eier en eller flere av disse tar jeg veldig gjerne imot tips eller forslag.

:D :D

Jeg har hatt SARB065, og den er skikkelig flott, med buet glass og en nydelig sunburstskive
2013-04-08163024-lite_zps8d58f7ff.jpg

Det som etter min mening taler mot den, er at den ikke har safirglass og at reima er alt for stiv. Dessuten er den ganske høy, uten at dette er noe en legger merke til siden mye av høyden skyldes det buede glasset.

Hvilken av disse klokkene du velger, bør også komme an på bruken. SARB065 ble litt for "fin" til hverdagsbruk for meg, i alle fall.

Det ser ut for at Sarb021 er mindre enn den du har hatt, så hvis du synes den var i minste laget, er kanskje ikke lurt å velge denne?

Todda

Redigert:
Er ute etter en ny seiko sarb.
Har eid Seiko sarb033 før ,men syntes den ble litt for liten.
Så nå står det mellom sarb021 ,coctail time å alpinist.

Har lest å lest på nett men klarer ikke å bestemme meg.

Syntes sarb021 ser veldig fin ut ,men er usikker på størrelsen iforhold til sarb033.

Hvis noen eier en eller flere av disse tar jeg veldig gjerne imot tips eller forslag.

:D :D

Jeg har eid både 033 og 021, og disse oppleves nøyaktig like store på håndleddet.

Alpinistene var større en jeg hadde sett for meg :)

Litt høy for meg som er vant til vintage LM og KS men den må nokk være såpass for og følge kassestørelsen.

Hadde en certina ds-1 før å den var 39mm, den ser myye større ut på hånden en sarb033.
Så for meg at kanskje sarb021 virker større når den er på hånden.

Alpinistene var større en jeg hadde sett for meg :)

Litt høy for meg som er vant til vintage LM og KS men den må nokk være såpass for og følge kassestørelsen.

Er den så mørk den grønnfargen på alpinisten?
Den ser jo knallgrønn ut på de bildene jeg har sett på nett.

Synes Alpinisten er nydelig, men Cocktail Time er etter min mening noe av det fineste som finnes under 5k. Den står så til de grader på ønskelista. :)

Jeg har en SARB065 (Coctail Time) og liker den veldig godt. Jeg kjøpte den primært for å bruke til dress, men den kan gjerne brukes til hverdags også. Er helt enig i at det er en av de aller peneste klokkene som er til under 5k. Jeg koser meg med å se hvordan skiven endrer seg i lyset, fra nesten hvitt til en nydelig blåfarge.
Her er noen bilder av min:
5F42D2F4-238C-41C4-9948-C03CA1D77DDB_zpsel6ltugd.jpg

null_zps8263a256.jpg

null_zpsa5aef9f3.jpg