HJELP til verdi fastsettelse...

Medlem
23. juli 2010
Som tittel tilsier, jeg trenger hjelp til verdi fastsettelse av følgende ur:

Rolex Sub No date - 14060 (Ikke Chrono sertifisert utgave)

Uret er fra ca 2004/2005

Det kommer UTEN boks/papirer etc.

Glasset er ripefritt.
Lenken er det tilsynelatende veldig lite slark i, men den er meget ripete.

Hva bør jeg by selger for uret i ovennevnt forfattning?

Håper noen på forumet her er kjappe på tilbakemeldingene, da jeg må gi respons til selger innen imorgen kveld.

Mvh
Chri1is

Uten tilbehør, trenger en service - jeg ville startet på 17-18.000 og satt grensen på 20.

Takk for kjapp respons.

Har du noen ca. formening om hvor mye det vil koste med service, samt hvor mye det vil koste å polere den opp, slik at den blir "finere".

Eller er dette noe man ikke anbefaler å gjøre?

Takk for kjapp respons.

Har du noen ca. formening om hvor mye det vil koste med service, samt hvor mye det vil koste å polere den opp, slik at den blir "finere".

Eller er dette noe man ikke anbefaler å gjøre?

Service inkl. polering ca 4500,-

Får du den for 15 må det være tidenes førjulsgave.:p
Antar 18-20 vil være mer reelt for denne klokken.

Jeg ville ha begynt med 15. Da har man et godt utgangspunkt. Vi snakker om en ND uten boks og papirer og som mest sannsynlig må på en service...

Enig med Braute om at 18-20k er mest riktig å tro på her.
Om man hadde fått den for 15k tror jeg selgeren virkelig hadde vært i pengenød. Jeg personlig hadde tatt det som en fornærmelse å få et skambud av den typen.

Om det er den på finn som ble lagt ut til 22k vil nok neppe et bud på 15k føre til svar tilbake en gang...18-20k bør være grei markedspris med tanke på det kommer uten tilbehøret og er i god stand

(forøvrig positivt at du jeyeff har et moderat forhold til Rolex brukpriser, om du noen gang skulle finne på å legge grom-samlingen din ut for salg ..hehe.. )

Om det er den på finn som ble lagt ut til 22k vil nok neppe et bud på 15k føre til svar tilbake en gang...18-20k bør være grei markedspris med tanke på det kommer uten tilbehøret og er i god stand

(forøvrig positivt at du jeyeff har et moderat forhold til Rolex brukpriser, om du noen gang skulle finne på å legge grom-samlingen din ut for salg ..hehe.. )

Apropos denne klokken mener jeg å huske at den har ligget ute tidligere. Da tror selger startet på 23, og gradvis nedjusterte prisen. Tror han kastet inn hånkleet når ingen bet på agnet på 19,9.

Apropos denne klokken mener jeg å huske at den har ligget ute tidligere. Da tror selger startet på 23, og gradvis nedjusterte prisen. Tror han kastet inn hånkleet når ingen bet på agnet på 19,9.

Ok - i såfall går det jo an å starte nærmere 18 enn 20 i budene (men det er kanskje allerede forsøkt?)