Hjelp til vintage Omega

Medlem
9. jan. 2014
Hei,

Først og fremst, tusen takk til alle dere som deler av deres tilsynelatende endeløse kunnskap om klokker. Det er til stor hjelp for en som nettopp har fått vekket klokkeinteressen. Jeg har ikke hatt mange klokker opp igjennom, men nå ser jeg på min tredje på fire måneder, så dette lover ikke godt.

Nok skryt, over til topic. Jeg leter etter en vintage Omega på et stramt studentbudsjett (helst under 3000). Den skal være klassisk, uten komplikasjoner med hvit skive. I den forbindelse har jeg sett på denne 135.011: Vintage Omega Geneve - 70 tallet - FINN Torget

Bilder av urverket er ikke lastet opp, og det jeg fikk var av så dårlig kvalitet at det ikke var mulig å lese serienummeret. I tillegg var det tatt så nære at det ikke var mulig å se reima for å se om det var samme klokke. Jeg ble litt skeptisk, men bør varsellampene lyse? Vil Finn betalingsgaranti pluss en urmakersjekk i såfall eliminere risikoen?

Jeg er også mer enn åpen for andre forslag til modeller som kan være aktuelle.

Et google-søk etter "omega 135.011" vil gi deg en del sammenligningsmateriale :)

Litt vanskelig å se ut fra de dårlige bildene, men på det ene bildet synes jeg viserene fremstår litt tykkere enn de jeg finner på når jeg søker på referansenummeret. Ellers så stemmer referansenummeret godt overens med at det skal stå et caliber 601 i klokken og årstallet ser også ut til å stemme :)