Hei
Jeg trenger litt hjelp fra sonens medlemmer til å bedømme en liten situasjon jeg har kommet opp i.
Jeg solgte for litt siden en Breitling Aerospace fra rundt 1997 til en hyggelig kar. Jeg hadde kun hatt Klokken en liten stund da den ble flippet videre fordi den ikke var noe for meg.
Har hatt en super dialog med kjøper og har det fortsatt. Displayet startet å lyse etter en stund at jeg hadde brukt alle funksjonene på klokken permanent og alt tydet på at det var tid for batteri skifte. Jeg opplyste om dette i annonsen og inngikk en avtale med kjøper om at jeg tok tilbake uret om ikke blinkingen stoppet ved batteriskifte. Jeg slo også av ytterligere på prisen. Finnes vel ikke billigere Aerospace noe sted tror jeg. Avtalen gjelder fortsatt, men følgende har oppstått....
Kjøper har byttet batteri selv og opplyser at displayet ikke har sluttet å blinke. Han mener da at den er defekt og ønsker å heve kjøpet. Dette er jo et relativt dyrt Quartz ur og jeg ønsker ikke å ta tilbake uret uten å ha fått det vurdert hos en urmaker som utfører batteri skiftet og det andre som hører med. Vet de blandt annet resetter uret. Hadde dette vært et vanlig Quartz ur hadde det ikke vært noe broblem, men mener vel at man må forvente at ur i denne prisklassen må håndteres av en urmaker. Han ønsker ikke å ta det til en urmaker og at det ikke er lønnsomt for han, men det er jo egentlig ikke mitt problem.
Fint om dere kan hjelpe meg........
Jeg trenger litt hjelp fra sonens medlemmer til å bedømme en liten situasjon jeg har kommet opp i.
Jeg solgte for litt siden en Breitling Aerospace fra rundt 1997 til en hyggelig kar. Jeg hadde kun hatt Klokken en liten stund da den ble flippet videre fordi den ikke var noe for meg.
Har hatt en super dialog med kjøper og har det fortsatt. Displayet startet å lyse etter en stund at jeg hadde brukt alle funksjonene på klokken permanent og alt tydet på at det var tid for batteri skifte. Jeg opplyste om dette i annonsen og inngikk en avtale med kjøper om at jeg tok tilbake uret om ikke blinkingen stoppet ved batteriskifte. Jeg slo også av ytterligere på prisen. Finnes vel ikke billigere Aerospace noe sted tror jeg. Avtalen gjelder fortsatt, men følgende har oppstått....
Kjøper har byttet batteri selv og opplyser at displayet ikke har sluttet å blinke. Han mener da at den er defekt og ønsker å heve kjøpet. Dette er jo et relativt dyrt Quartz ur og jeg ønsker ikke å ta tilbake uret uten å ha fått det vurdert hos en urmaker som utfører batteri skiftet og det andre som hører med. Vet de blandt annet resetter uret. Hadde dette vært et vanlig Quartz ur hadde det ikke vært noe broblem, men mener vel at man må forvente at ur i denne prisklassen må håndteres av en urmaker. Han ønsker ikke å ta det til en urmaker og at det ikke er lønnsomt for han, men det er jo egentlig ikke mitt problem.
Fint om dere kan hjelpe meg........
Redigert: