- Medlem
- 26. juli 2010
- Innlegg
- 108
Hei Allesammen!
Trenger litt hjelp i poleringsjungelen.
Jeg har en Panerai 312 (2,5 år gammel) som jeg skulle ha hatt en liten refinish på. De blanke overflatene (Bezelen) er matte og de matte overflatene (Kassen) er blitt ripete og blanke.
Først vil jeg bare si at Bjerke (der jeg forøvrig personlig kjøpte klokken ny) er helt utelukket. De mente polering/puss var helt unødvendig og kun medførte unødvendig slitasje. De mente at ventetiden ville være 14 uker og de mente det ville koste 4000kr. Makan til dårlig service som jeg har opplevd på Bjerke til tider har jeg aldri opplevd uansett bransje.
Jeg tok med klokken til Tidemann, da jeg vet de er superseriøse/flinke/hyggelige. Tidemann sjøl hadde alt for mye å gjøre som han selv sa, og han kunne tilby seg å polere bezelen. Men måtte vente 14 dager. Kassen ville han ikke røre da han mente noe i nærheten av fabrikksfinish ikke var mulig å oppnå uten helt dedikert utstyr til hver modell osv.
Jeg dro for å hente klokken. Bezelen ble helt strøken og blank. Jeg insisterte på at han skulle prøve litt på kassen, han sa det var på eget ansvar. Det ble helt fint på siden av kassen, men rundt og over lugsene og på siden av glasset angrer jeg nå på at jeg ba om det. Har fått noen børstemerker som går motsatt retning av resten og er som matte felter på klokken. Dog er det børstet veldig forsiktig, han har ikke tatt mye av materialet.
Konklusjonen er at jeg vil sende den bort og få fikset dette ordentlig hvis ingen i Osloområdet kan fikse dette. Noen som har noen gode tips?
Har også en Submariner 116613LN som er helt matt som virkelig trenger en shine. Helst i Oslo området.
Trenger litt hjelp i poleringsjungelen.
Jeg har en Panerai 312 (2,5 år gammel) som jeg skulle ha hatt en liten refinish på. De blanke overflatene (Bezelen) er matte og de matte overflatene (Kassen) er blitt ripete og blanke.
Først vil jeg bare si at Bjerke (der jeg forøvrig personlig kjøpte klokken ny) er helt utelukket. De mente polering/puss var helt unødvendig og kun medførte unødvendig slitasje. De mente at ventetiden ville være 14 uker og de mente det ville koste 4000kr. Makan til dårlig service som jeg har opplevd på Bjerke til tider har jeg aldri opplevd uansett bransje.
Jeg tok med klokken til Tidemann, da jeg vet de er superseriøse/flinke/hyggelige. Tidemann sjøl hadde alt for mye å gjøre som han selv sa, og han kunne tilby seg å polere bezelen. Men måtte vente 14 dager. Kassen ville han ikke røre da han mente noe i nærheten av fabrikksfinish ikke var mulig å oppnå uten helt dedikert utstyr til hver modell osv.
Jeg dro for å hente klokken. Bezelen ble helt strøken og blank. Jeg insisterte på at han skulle prøve litt på kassen, han sa det var på eget ansvar. Det ble helt fint på siden av kassen, men rundt og over lugsene og på siden av glasset angrer jeg nå på at jeg ba om det. Har fått noen børstemerker som går motsatt retning av resten og er som matte felter på klokken. Dog er det børstet veldig forsiktig, han har ikke tatt mye av materialet.
Konklusjonen er at jeg vil sende den bort og få fikset dette ordentlig hvis ingen i Osloområdet kan fikse dette. Noen som har noen gode tips?
Har også en Submariner 116613LN som er helt matt som virkelig trenger en shine. Helst i Oslo området.