Hjelp ved kjøp av ny Panerai

Medlem
17. des. 2010
Sted
Oslo
Først og fremt må jeg si som et nytt medlem at det er gledelig at et så velfungerende forum som tidssonen eksisterer. Har fulgt med dere noen måneder, til stor glede.
I anledningen anskaffelse av en Panerai må jeg henvende meg til dere, som eiere, for noen råd. Som mange tidligere har postet er størrelsen et lite tankekors. Jeg har prøvd både 40 mm og 44 mm, og er nok bestemt på en 44 mm da den føles mer "ekte". Hva som gjør meg usikker er at jeg foretrekker mindre klokker. For meg er den perfekte sportsklokken rundt 41-42 mm. Til daglig bruker jeg Rolex GMT siste utgave.
For å komme til kjernen, ønsker jeg to spørsmål besvart av de av dere som besitter en Panerai. Hvor lang er den(lugg til lugg), og hva er omkretsen på deres håndledd. Selv måler jeg 17,5 og er redd dette er litt spinkelt.

Først .... velkommen til forumet !
Alltid hyggelig med nye medlemmer, og spesielt kommende Paneristi :D

Når det gjelder dine spørsmål.
Jeg har en 1950-kasse, og denne er ca. 5,2 cm fra lugg til lugg.
Jeg er også 17,5 cm rundt håndleddet, og synes selv klokken ikke virker stor på mitt håndledd.
Ift. Rolex GMT vil den jo kanskje virke litt stor i begynnelsen, men det går fort over .... og da kan det være at du synes Rolexen virker litt liten :p

Ønsker deg til lykke med klokkekjøpet.

tigergutt

Prøv en på armen...

Jeg har ikke hørt om mange som har byttet fra 44mm til 40.. men det finnes svært mange eksempler på de som har ment at 44 er for stort, men som etter kort tid med 40 har funnet ut at 44 likevel er det riktige :)

Hei.
Jeg har ikke prøvd Panerai, bare sett litt på de.
Jeg skal også ha en slik etterhvert.
Jeg syns 40mm så "finere" ut enn 44mm...... men jeg regner med dette er smak å behag :)
Hva er forskjellen på armen? Er 40mm mye letter enn 44? Jeg merker at en lettere klokke fort føles "billigere" enn en litt tyngre, men det er ikke alltid det stemmer :D
Det var en Luminor jeg så på, skal ikke begi meg ut på nummer :p

Hei.
Jeg har ikke prøvd Panerai, bare sett litt på de.
Jeg skal også ha en slik etterhvert.
Jeg syns 40mm så "finere" ut enn 44mm...... men jeg regner med dette er smak å behag :)
Hva er forskjellen på armen? Er 40mm mye letter enn 44? Jeg merker at en lettere klokke fort føles "billigere" enn en litt tyngre, men det er ikke alltid det stemmer :D
Det var en Luminor jeg så på, skal ikke begi meg ut på nummer :p

Aller først; hvorfor akkurat Panerai? :roll:
Personlig synes jeg historien bak, er det som fascinerer meg og som helt klart gjør merket "spesielt" for oss Paneristis. Har du lest historien, skjønner du fort hvorfor modellene >44mm er de mest populære. Anbefaler deg å lese litt om bakgrunnen her:
http://paneristi.com/archives/history.html

Forøvrig er http://paneristi.com/index.html et "must" å kikke gjennom, gjerne flere ggr. daglig! :grin:

Størrelsen og materialet kassene er laget av, gjør at det er en vekt forskjell. Kassene lages i stål, titan, kompositt og gull.

Begynn gjerne med en brukt modell, slik at du selv kan føle hvordan det er å et slik verktøy på armen.
Når du og lommeboken din har blitt enige om en modell, så legg gjerne ut en forespørsel om bilder og info her på TS.

Velkommen som framtidig Paneristi!

Hei og takk for svar :)

Jeg har sett på Luminor GMT, som jeg nevnte i forige innlegget mitt er jeg ikke oppe å går på nummer :p
Jeg har sett mye på TAG, OMEGA og Rolex, men når jeg kom over Panerai var det noe med designet jeg falt helt for.
Utseendet er noe av det peneste jeg har sett.
Var innom en diger klokkebutikk i Vegas tidligere i uka, og der var det utstilt 4 modeller, hvorav en var noe mindre enn de 3 andre og jeg syns den så meget bra ut. Den var merket med Luminor GMT, med Dato og liten sekundviser.
Jeg har ikke lest mye, men har skjønt at de leverte klokker til dykkere i Italia og endel militær(?) og at de stortsett hadde 47mm før i tiden :)
Jeg er sikkert helt på jordet ang dette :p
MEN jeg SKAL ha en Panerai!!! Har sett endel på klokker i alle prisklasser, fra de billigste Seiko til de dyrere Rolex, men ingen slår Panerai i design :)
Jeg har tenkt meg et budsjett på rundt 6-8000$ og da har man noe å velge i :)
Men som du sier BRIO, jeg må lese mye mer å se mere på modellene de har :)

Hei og takk for svar :)

................men ingen slår Panerai i design :)
Jeg har tenkt meg et budsjett på rundt 6-8000$ og da har man noe å velge i :)
Men som du sier BRIO, jeg må lese mye mer å se mere på modellene de har :)

Budsjettet ditt holder en god stund!! Ta deg god tid og kom med alle de spørsmål som måtte dukke opp.
Ikke glem at til en PAM hører det med mange etterbestilte remmer :grin:

Lykke til!

Hei!
Jeg skjønner det blir endel reimer ja :D
Har akkurat bestilt en skinnrem til Hamilton BelowZero, som jeg ikke har motatt enda :D
Men, har du noen tips til sider der de forskjellige PAM seriene er samlet?
Leter litt rundt på nettet men det kommer bare opp litt her og der :p
Hadde vært fint for oss som ikke kjenner merket så godt å funnet en side der alle modeller er samlet hvis du skjønne hva jeg mener :)