Hodinkee reim

Medlem
8. juli 2010
Sted
Bergen
Hei. Jeg vurderer å klinke til på en skinnreim fra Hodinkee. Vet at det er noen som har den her inne. Kan noen laste opp bilder? :) Og gi sin mening om de... (kvalitet, mykhet i skinnet osv..) På forhånd takk.

Jeg har to, Dark Stained Brown Leather og en semsket camo. Fin-fin kvalitet, meget myke og gode. Spennebredde 16mm på 20mm-remmer, der jeg kanskje synes det er like naturlig med 18mm spenne, men det er et lite viktig aber. Skyldes nok at det ikke er så lett å finne originale 18mm Rolex-spenner ;)

Anbefales!

1-DSC_5785_zpsa18bc505.jpg

1-DSC_5252.jpg

Tenkte å bestille en Hodinkee rem til exploreren (36mm). Noen tanker om hvilken som vil passe best? Klarer, som vanlig, ikke helt å bestemme meg... :p

HODINKEE - Shop Luxury Timepiece Accessories - Leather Straps

Tror den lysebrune remmen hadde sett fin ut på exploreren din, ettersom en sort rem muligens vil bli en stor kontrast til den hvite skiven:) Ref: HODINKEE - Shop Luxury Timepiece Accessories - Mixed Brown Leather Straps

Her ser du noen bilder av en mørkere brun rem. Veldig fint det også, men tror den lyse hadde sett knall ut;)
291893d1275696650-explorer-2-leather-strap-exp-2.jpg

291892d1275696650-explorer-2-leather-strap-exp-2..jpg

Edit: Ser nå at det var 36mm du siktet til;) Da tror jeg den mørkebrune hadde vært finest.

Redigert:
Ja, den mørkebrune er den jeg trekkes mest mot. Tror jeg bare fyrer løs og bestiller en i kveld. :)

Forresten takk for tipset for explorer 2, om jeg bestiller en rem til den senere skal jeg ha det i bakhodet.

Har hodinkee (eller noen andre) vanligvis disse i 22mm også? Ikke det letteste å oppdrive, tydeligvis.

Tror den lysebrune remmen hadde sett fin ut på exploreren din, ettersom en sort rem muligens vil bli en stor kontrast til den hvite skiven:) Ref: HODINKEE - Shop Luxury Timepiece Accessories - Mixed Brown Leather Straps

Her ser du noen bilder av en mørkere brun rem. Veldig fint det også, men tror den lyse hadde sett knall ut;)
291893d1275696650-explorer-2-leather-strap-exp-2.jpg

291892d1275696650-explorer-2-leather-strap-exp-2..jpg

Edit: Ser nå at det var 36mm du siktet til;) Da tror jeg den mørkebrune hadde vært finest.

Den der var fantastisk! Men linken fungerte ikke.

Er på utkikk etter skinnrem til Speedmaster med hvit skive. Så hadde det vært en fin detalj med hvit tråd på remmen.

Jeg har to, Dark Stained Brown Leather og en semsket camo. Fin-fin kvalitet, meget myke og gode. Spennebredde 16mm på 20mm-remmer, der jeg kanskje synes det er like naturlig med 18mm spenne, men det er et lite viktig aber. Skyldes nok at det ikke er så lett å finne originale 18mm Rolex-spenner ;)

Anbefales!

1-DSC_5785_zpsa18bc505.jpg

Det må være noe av den fineste kombinasjonen av ur og rem jeg har sett.
Noe sted jeg kan lese mer??

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en Hodinkee-reim, men de har vært utsolgt for de alternativene jeg likte ganske lenge nå. Etter litt søking etter slike reimer fant jeg frem til tonezwatch.com. Det ser veldig ut som om det er disse som lager hodinkee sine reimer. (Eller har samme leverandør) De er vel noe billigere, og dessuten har de et bedre utvalg. Har en bestilling i posten nå, så skal gi en lyd når den kommer!

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en Hodinkee-reim, men de har vært utsolgt for de alternativene jeg likte ganske lenge nå. Etter litt søking etter slike reimer fant jeg frem til tonezwatch.com. Det ser veldig ut som om det er disse som lager hodinkee sine reimer. (Eller har samme leverandør) De er vel noe billigere, og dessuten har de et bedre utvalg. Har en bestilling i posten nå, så skal gi en lyd når den kommer!

Fikk reimen i posten igår. Ekstrem komfortabel, myk og god på hånda. Overraskende lang til en standard reim å være. Den er såpass lang at den egentlig er for stor for mitt håndledd (17-18ish). Kan kommentere videre når jeg har fått brukt den en dag eller to.

Krosspost fra dagens klokke:

3n0YfnM.jpg