Skoda er vw homage, vw er Audi homage, men hva er Audi?
Homage er bare tullespråk...
Audi er Porsche homage, Porsche er Lamborghini homage, Lamborhini er Bentley homage, Bentley er Bugatti homage. MEN hva er Bugatti?
Skoda er vw homage, vw er Audi homage, men hva er Audi?
Homage er bare tullespråk...
Jah, begge har jo sorte skiver med runde markører, sorte dykkerbezeler og kasser i stål?
Med fare for å fornærme deg skikkelig - dette høres mest ut som om du nettopp har sett et bilde av SKX007 for aller første gang med et "lol se Seiko har kopiert en Rolex lol" og er komplett ignorant av Seikos innpå 50 år med produksjon av profesjonelle dykkerur.
Selvfølgelig designes ingenting i et vakuum, men de fleste designelementene i en SKX007 kan føres tilbake til mye eldre Seikoer som minner mindre om Rolex.
Selv synes jeg det er skikkelig morsomt at Seiko klarer å lage pakninger som holder helium ute, mens markedsføringsnissene i Sveits tviholder på heliumventiler for å slippe ut helium som ikke burde kommet inn i kassen i det hele tatt.
Haha! Egentlig et godt eksempel, kanskje ikke på en homage, men på den faktiske verdien til eksempelvis PP/AP. Min første tanke var: den var gyselig! Det syns jeg ennå, men hvorfor? Fordi PP og AP sitt design er bedre eller fordi jeg er biased med PP sin markedsføring over tid, uoppnåelige priser og markedets forgudingen av merket?
PS: Såpass takhøyde for morsomheter og bensinhelling skal det være! Forsøker derfor også å være saklig i min motargumentasjon mot homager
PPS: Du har forøvrig en av de beste signaturene her inne!
[citation needed]- kvalitet (eks så er stålet i en Rolex av høyere kvalitet enn alle Seikoene jeg har hatt)
Jeg vet egentlig ikke helt om jeg orker denne diskusjonen en gang til... Men:
[citation needed]
At Rolex bruker 904L betyr jo ikke at det er noe bedre en 316.
904L er mer motstandsdyktig mot pitting.
Ikke at noen kommer til å merke noe særlig til den forskjellen...
316L:
Fe, <0.03% C, 16-18.5% Cr, 10-14% Ni, 2-3% Mo, <2% Mn, <1% Si, <0.045% P, <0.03% S
904L:
Fe, <0.02% C, 19-23% Cr, 23-28% Ni, 4-5% Mo, <2% Mn, <1% Si, <0.045% P, <0.035% S, 1.0-2.0% Cu
Som man kan se er innholdet av nikkel og kobber høyere. I kombinasjon gir dette høyere pitting motstand.
Jeg mener å huske at innholdet av molybden også gir mindre utskilling av sigma-fase etter oppvarming til svært høye temeraturer.
Som dere ser svært viktige egenskaper for klokkene våre.
316L:
Fe, <0.03% C, 16-18.5% Cr, 10-14% Ni, 2-3% Mo, <2% Mn, <1% Si, <0.045% P, <0.03% S
904L:
Fe, <0.02% C, 19-23% Cr, 23-28% Ni, 4-5% Mo, <2% Mn, <1% Si, <0.045% P, <0.035% S, 1.0-2.0% Cu
Som man kan se er innholdet av nikkel og kobber høyere. I kombinasjon gir dette høyere pitting motstand.
Jeg mener å huske at innholdet av molybden også gir mindre utskilling av sigma-fase etter oppvarming til svært høye temeraturer.
Kjempeviktig hvis du bader i svovelsyre..... Da bør du ha 904L
Noen som vil ta en råtipp på hva materialkosten på en flott kasse av rustfritt, syrefast stål er?
Driver og kjøper inn en del om dagen....
Virkelig et skudd i mørke, men jeg tipper nok500,-
Kjempeviktig hvis du bader i svovelsyre..... Da bør du ha 904L
316L:
904L:
Faktum at Rolex sin 904L har såpass mye nikkel og Kromium, eller 2 ganger mer en 316L, gjør at en del folk finner seg med nikkelallergi/Kromiumallergi når dem bruker disse klokker: Noen må rett og slett selge videre sin Rolex pga det.
Har dere aldri hørt om det? Les på nett om noen skuffet WIS som kan ikke bruke Rolex.
At du får ingen allergi betyr ikke at du får deg ikke nikkel/Kromium mengder i kroppen: Du bare reagere ikke på det fordi systemet ditt absorbere det uten å klage…
Samme problem med bronze klokker med "alloy" som er fyll av bly etc...
Jeg trodde 904 var kirurgisk stål? Da ville det vel være dumt å ha mye nikkel i det? Jeg hadde tre pigger i handleddet etter et halligspark, og trodde dette var"rene saker".
The word 'surgical' refers to the fact that these types of steel are well-suited for making surgical instruments: they are easy to clean and sterilize, strong, and corrosion-resistant. The nickel/chrome/molybdenum alloys are also used for orthopaedic implants as aids in bone repair, and as a structural part of artificial heart valves and other implants. However, immune system reaction to nickel is a potential complication.[1][2] In some cases today titanium is used instead in procedures that require a metal implant which will be permanent. Titanium is a reactive metal, the surface of which quickly oxidizes on exposure to air, creating a microstructured stable oxide surface. This provides a surface into which bone can grow and adhere in orthopaedic implants but which is incorrodible after implant. Thus steel may be used for temporary implants and the more expensive titanium for permanent ones