Hot or Not?

Hmm selv likte jeg denne , men så digger jeg 1655 da og uansett om de har stjålet uhemmet designmessig fra 1655 sytes jeg den var kul jeg

Passelig not, fikk "sinn" feeling of det er jo ikke ille :eek: men merket steinhart kopier typisk andre kjente merker. Sjekk gmt ocean f.eks...
Eller ocean green...noen som synes denne ligner på en annen kjent klokke?

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=15&Sel_ID=9

Konklusjon må bli; har du lyst på sinn, kjøp sinn. Spar heller pengene til du har råd til the real deal...

NOT, liker ikke disse klokkemerkene som kopierer andres design så til de grader.

Liker hverken designet eller det faktum at Steinhart lager disse "hommage-klokkene".

Steinhart og hommage...Here we go again...
couchpopcorn.gif

Steinhart er ikke de eneste som kjører på dette designet.

LRRP01-12_65hr.jpg

Ellers er designet HOT.

Hvem forsøker man å lure, om man kjøper slike klokker?
Folk flest gir nok blaffen og legger ikke merke til hvilken klokke man har uansett, men evt entusiaster som som litt avstand bare får et glimt den kjente designen vil jo få en solid nedtur når det viser seg det er en kjip, billig rip-off. Det kan da ikke være så kult eller...?

Hvem forsøker man å lure, om man kjøper slike klokker?
Folk flest gir nok blaffen og legger ikke merke til hvilken klokke man har uansett, men evt entusiaster som som litt avstand bare får et glimt den kjente designen vil jo få en solid nedtur når det viser seg det er en kjip, billig rip-off. Det kan da ikke være så kult eller...?

På en måte kan jeg skjønne at enkelte, som liker designet på f.eks. en Rolex 16610LV, men som ikke har råd til den, kan falle for fristelsen til å kjøpe Steinhart i stedet.

Skal ikke rippe opp i "hommage" - kopi- diskusjonen, men det står jo ikke Rolex på den. Men, samtidig blir det jo som om f.eks. Ssangyong skulle ta en Volvo S60, skifte et par små detaljer for så å sette sin logo på den.

Skal ikke rippe opp i "hommage" - kopi- diskusjonen, men det står jo ikke Rolex på den. Men, samtidig blir det jo som om f.eks. Ssangyong skulle ta en Volvo S60, skifte et par små detaljer for så å sette sin logo på den.

Og jeg skal ikke følge opp:p:p

Forøvrig en "BMW X5" fra kinesiske UFO:
1964491848_862333ee5c.jpg

Jeg ble veldig skuffet når jeg så klokken, håpet Steinhart ville bevege seg litt mer mot egne designer.

Steinhart Triton er jo en veldig kul klokke, og Marine Chrono II ser også veldig pen ut.

999344881tri1000bi_1.jpg

430767055mc2_R_01.jpg

Jeg synes klokka er fin. Nå vet jeg ikke hvilken klokke den er homage til, men siden den heter noe med vintage forstår jeg at det er snakk om en utgått modell, og da synes jeg i hvert fall ikke at det er et problem.

Jeg har veldig sans for look'en på en del vintageklokker, men synes at mange av dem er for små etter min smak. Ser at denne er 42 mm, og da større enn de fleste vintageklokker. Det samme med lenke på 22 mm. Perfekt størrelse, etter min mening.

Det er desverre ingen utgått modell, men nemlig en Rolex Explorer II, en klokke som har eksistert siden 1971 (da var modellnr. 1655).

RX1655EXSS-01.jpg

Dagens modell fra Rolex (16570BLA) har andre visere, mens Steinharten har de viserne 1655 har.

rolex-s-451a(a).jpg