Hublot Big Bang

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hvorfor har det seg slik at jeg har fått oppfatningen at det ikke er noen positive ting om Hublot her på TS? Bare lurer, for de har meget fine klokker, spesielt Big Bang kolleksjonen.

Siden irrasjonelle føleser danner mye av grunnlaget for klokkeentusiasme blir produsentens historie viktig, og her faller Hublot gjennom i forhold til mange andre produsenter. (Når det er sagt så er det mye kvasihistorie og navneoppkjøp ute og går.) Samtidig kan nye manufakturer gjerne vekke interesse hos de mest hardbarkede merkeryttere, og mange WISer har et åpent sinn, så det er nok mer sammensatt enn det. Det er mange av oss som finner utformingen litt "too much", men smak er subjektivt og mangfold er bra. F.eks har det blitt svært godt mottatt av de fleste her at noen er begynt å poste litt Hublot-bilder i dagens klokke-tråden.

For min del har Hublot vokst veldig på meg! Synes materialkombinasjonene de benytter seg av er veldig dristige og spennende. Hadde jeg hatt lanker til det ville jeg testet ut Big Bang King Power:

f2b4eac5.jpg

Denne tilhører Bjerke Paleet og er i titan. Den sitter veldig godt på hånden, men som du ser så er den aaaalt for stor for meg:oops:

Min oppfattelse er at de som har postet bilder av Hublotene sine har fått god mottakelse her. Men det er klart det ikke blir pratet så mye om merket når det ikke er så mange som innehar dette merket. Det er virker ihvertfall ikke som det er så utrolig mange hubloteiere her på sonen.

Haft denna i nästan ett år nu. Fantastisk klocka.
Var sugen på något annorlunda efter att haft diverse stål rolex dem sista åren. Sub, Daytona och senast Yachtmaster.

Har egentligen aldrig tyckt om Hublot och var egentligen ute efter en AP Diver. Men såg denna hos klarlunds i Köpenhamn och fick ett bra pris på den, så Divern får vänta lite :)

585a80c3-b1b0-42d9.jpg

585a80c3-b2fc-134c.jpg

Haft denna i nästan ett år nu. Fantastisk klocka.
Var sugen på något annorlunda efter att haft diverse stål rolex dem sista åren. Sub, Daytona och senast Yachtmaster.

Har egentligen aldrig tyckt om Hublot och var egentligen ute efter en AP Diver. Men såg denna hos klarlunds i Köpenhamn och fick ett bra pris på den, så Divern får vänta lite :)

585a80c3-b1b0-42d9.jpg

585a80c3-b2fc-134c.jpg

Meget tøff! Flott å se noen som anbefaler den som har den selv! :D

Jeg mener hublot på mange måter er et ærligere merke en mye annet. Strass og pomp og prakt javel men man er da ærlig med hvem og hva man er. Noe annet med visse oppkjøpte merker som sender ut klokker i 30-40 tusen kroners klassen med 100$ urverk i f.eks. Da kan det være vondt å svelge aldri så mye stolthet fordi man har kjøpt pakka med historien rundt merket f.eks.

Hublot var jo inntil nylig ur i 60K-klassen med $100-urverk på innsiden ;) Nå har de vel sitt eget in house kaliber, men har vel kanskje fortsatt noe modifisert ETA rullende i produksjonen?

Jeg mener hublot på mange måter er et ærligere merke en mye annet. Strass og pomp og prakt javel men man er da ærlig med hvem og hva man er. Noe annet med visse oppkjøpte merker som sender ut klokker i 30-40 tusen kroners klassen med 100$ urverk i f.eks. Da kan det være vondt å svelge aldri så mye stolthet fordi man har kjøpt pakka med historien rundt merket f.eks.

Litt usikker på hvilke merker du tenker på, men i så fall er vel ikke disse klokkene spesielt ettertraktet?

Mye jåleri ute og går synes jeg. Man er liksom feinsmecker fordi man kjøper modifisert 7750 fra et tradisjonelt merke, mens man er jålebukk og tulling fordi man legger 60 laken på en "moteklokke" med samme urverk. Lurer på hvem som egentlig er "the schmuck"

Mye jåleri ute og går synes jeg. Man er liksom feinsmecker fordi man kjøper modifisert 7750 fra et tradisjonelt merke, mens man er jålebukk og tulling fordi man legger 60 laken på en "moteklokke" med samme urverk. Lurer på hvem som egentlig er "the schmuck"

Hva med Ingen?

La folk gå med det man liker.

Noen liker innovativ (?) design, nye materialer, store størrelser - andre liker mer klassisk look - og ingen sitter med noen fasit på hva som er "best" ;)

Meg bekjent er ETA-verkene som brukes feks i Omega og IWC betydelig modifisert/dekorert. Og at dette er solide, presise og gode verk, kan ingen bestride.

Det er også en viss forskjell på hva som blir gjort med urverkene. Det å sette på en ny rotor er ikke så imponerende feks, mens iwc gjør ganske drastiske endringer hvor de bytter en pen haug med deler til sine egne.

Så kanskje det er en grunn til at "feinsmeckerene" velger som de gjør?

Det absolutt dummeste du kan gjøre er å lese 7750 og anta at det er samme urverkene i kokkene du sammenligner. Det er dessverre overhodet ikke så enkelt og blir ikke enklere av at der finnes produsenter som tar en 7750 og setter i en klokke til 50-60 lapper uten å modifisere verket utover en rotor.

Så ja...

Hublot fortjener skryt for materialer de bruker i kassene og kanskje sitt nye urverk, før det har de en lang og trist historie med enkle urverk til en helt vanvittig penge.