Nei. Nå vil jeg ta bladet fra munnen og forsvare Hublot litt.
Bare for å rydde det av veien først, det er spesielt en ting som er feil med Hublot og det er prisen. De har jo priser som tidvis matcher AP og det er ingen her som finner det naturlig å sammenligne de to klokkemerkene.
Men jeg synes det klart er forskjell på påfugl/harrytass faktoren på de forskjellige klokkene. Det kan kjøpe en Big Bang, tutti frutti modell og se ut som om den er vunnet i en tyggegummiautomet, eller du kan kjøpe som du ser på her en Hublot classic fusion som jeg utseendemessig har lite å utsette på, eller kanskje en depose. Klokke med mindre påfugl faktor enn Hublot Depose skal du lete lenge etter. Eller på en annen måte, jeg har ingen klokker som er mer diskret enn det bortsett fra vintage klokkene. (om det misforståes, nei jeg har ikke den klokken)
Hublot er kjent for og bygger sitt rykte på å kombinere spennende materialkombinasjoner. Kjeramiske kasser, gull og gummi i kombinasjon. Dette satser de på og dette har de suksess med.
Det de satser på i alt for liten grad er urverk, og det gjør selvfølgelig at de faller helt igjennom på en arena som dette forumet hvor urverket teller så utrolig mye mer enn det gjør i den normale verden. Men som flere her nevner. blir spennende å se hva som skjer fremover.
Og så for å ta dette med skruene en gang til. De skruene på APRO har ikke gjenget klokken sine slik at skruehodene står på linje. Det var en rimelig livat debatt om det
her hvor man kan lese om de. Hadde Hublot ønsket å lage de skruene anderledes så hadde de sikkert kunne gjøre det.
I en del kretser hvor man ønsker noe litt anderledes og man ikke er klokkefreaker er Hublot regnet som noe av det heiteste å få. Og ja disse kretsene innebefatter fotballproffer og en del høytlønnede yrker, som gjør at Hublot tidvis blir forbundet med gruppeonanerende påfugler som ser etter litt andre ting enn de fleste her inne gjør.
Jeg ser at dette er i ferd med å bli den dårligste forsvarstalen for Hublot ever
så jeg skal runde av.
Jeg synes at en del Hublot klokker er drit kule. (jeg har sansen for en del de gjør med materialer og utseende)
Jeg synes over hele linja at de er alt for dyre. (det er så utrolig mye annet jeg kan tenke meg for de summene)
Resultatet blir jo da forsovet no go fra meg også, Noe jeg tror Hublot med sine 217 mill Euro i salg 2011 lever greit med. Men det endrer ikke det faktum at jeg ser på en del av klokkene og liker det jeg ser.
Hadde jeg ikke vært mijøskadd av forumet her kunne jeg godt ruslet inn hos en urmaker og bedt om å få se på en Hublot, for så å legge den pent tilbake etter å ha fått opgitt prisen.