Hublot! Kjøpe eller holde seg unna?

Har du lyst har du lov! :)
Men går ikke god for at klokken er ekte etc. Har (nesten) ingen kunnskap om Hublot.

Det er ingen BigBang, det er en Classic Chrono Flyback.

Disse får du kjøpt for under 35k splitter nye i gråmarkedet. Tror ikke nyprisen er så høy som det står i annonsen.

Ville vel heller sett etter en annen kronograf enn den der. Synes personlig det er noe litt ekkelt ved godt brukte gummiremmer...

Det er jo ikke noe i veien med designet.
Hvis du liker den bør ikke Hublot-hatet her på TS stoppe deg.;)
Ellers er jeg enig i at du kan få mye annet snadder. Med 30k i lomma hadde jeg personlig sett etter noe annet.
Hublot har vel frem til nå vært mest kjent i klokkeverdenen for å lage svære kasser som de fyller med lite interessante urverk, som selges til ågerpris med rappere og andre posører som målgruppe.
Dette er vel i ferd med å forandres.

Det er jo ikke noe i veien med designet.
Hvis du liker den bør ikke Hublot-hatet her på TS stoppe deg.;)
Ellers er jeg enig i at du kan få mye annet snadder. Med 30k i lomma hadde jeg personlig sett etter noe annet.
Hublot har vel frem til nå vært mest kjent i klokkeverdenen for å lage svære kasser som de fyller med lite interessante urverk, som selges til ågerpris med rappere og andre posører som målgruppe.
Dette er vel i ferd med å forandres.

+1 på den!

Jeg ville heller ikke vært så bekymret for TS synspunkt ift Hublot (selv om jeg personlig er enig), iallfall om du ikke har planer om å selge den igjen. Men, for min del er designet, tja hva skal jeg si, utfordrende: (1) Harry 90 talls timestall (2) blåfarge på skiva som ikke er den enkleste å matche (3) ulik font på dato og timestall = uryddig (4) gummireima syns jeg er spinkel og lite interessant. Også er det det med pris ift gråmarkedet. Det viktigste er vel uansett om du liker den og ikke finner noe bedre for 30'!

Ikke at jeg misliker Hublot nevneverdig, men ville latt den der gå. Var jeg i dine sko med et budsjett på 30k, og ute etter en chrono, så ville valget for meg vært lett - Speedmaster professional. Ganske forutsigbart kanskje, men det er en god grunn til at denne er blitt en tidløs klassiker.

Hvis du ikke er satt på blå skive har denne ligget ute en god stund (kanskje mulig å få prutet litt).

Synes forøvrig Hublot lager mye tøft :)

Synes selv at Hublot får ufortjent mye pepper av og til. Det er lenge siden jeg tittet den retningen, men når jeg begynte å interessere meg for klokker rundt 2005 begynte jeg å kjøpe watchtime, der var det mye om Hublot (mener jeg å huske). Jeg fikk ingen negative vibber den gang. Virker som de er "flinke" til å sponse idrettsarrangement og følgelig promotere seg selv. Dette med rappere vet jeg ikke, men trodde det var mer jacob & co og slike ur som tiltalte disse. Men de fleste dyre merkene lager vel et par blingmodeller, Hublot likeså. Det er mulig at urverkene er kjedelige, men det gjelder vel flere merker som ikke får så mye tyn.

Hublot drives av Jean-Claude Biver som blant annet sørget for at Omega fikk Speedmasteren frem i vår bevissthet. Mannen er en superdyktig og eksentrisk fyr som kan få ting til å skje. Jeg må innrømme at jeg har mer sans for klokker og -produsenter som har sitt utspring i det mekaniske snarere enn at de er flinke til å markedsføre seg. Ellers er det ingenting i veien med Hublot, synes jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
SMP blog: http://speed.sutterud.no

Hvis du ønsker å gå for en Hublot, brukt, ville jeg heller sett etter en Big Bang.
Prisen på denne du har funnet her synes litt stiv og jeg tror det er lettere å kvitte seg med en BB hvis du blir lei den.
Egentlig vil jeg ikke si at jeg hater Hublot. Men merkevarebyggingen med bling overkill og kjendiseri for å kunne prise opp klokker som kanskje rent teknisk ikke burde koste mer enn halvparten av hva de faktisk gjør, er usmakelig.
Faktisk liker jeg den opprinnelige, rene BB chronoen meget godt. Men prisen og hva den assosieres med liker jeg dårlig.
Mitt råd blir derfor å heller se etter en klassisk BB chrono.
Lykke til!:D

Hublot har ikke en markedsføringsprofil jeg liker godt. Ei heller har de spennende urverk. Men det har jo heller ikke Omega eller, tør jeg si det, Rolex.

Det som tiltaler meg med Hublot sine standard ur er den spennende bruken og kombinasjonen av nye materialer. Og konstruksjonen av kassene. Tenker da særlig på BB.

Så har jo også Hublot mye annet spennende, om enn litt nouveau riche..

Hublot:

128673502765192881.jpg

blir ingen Hublot på meg, hverken nå eller i fremtiden...

Uff - håper det ikke er TS-syndikatet som i så fall påvirker deg til ikke å kjøpe en klokke du har lyst på. Synes denne så ganske så grei ut, jeg - prisen har jeg ingen formening om, men Mogens har sikkert rett i sitt innlegg.

Uansett om ikke Hublot er noe jeg hadde valgt så kan det vel ikke være noe tvil om at Hublot lager gode klokker? Om man liker designet eller ikke, er jo en smaksak.

Jeg stemmer "Ja til mangfold!!" - få en nyervervelse til TS som ikke er SUB.......:cool: