Jeg må si meg enig med LeMonde her.
I et forum så vil det fort være slik at det 80% mener er å oppfatte som "riktig" er det eneste korrekte....
Hvis 80% mener at Alexander Ryback er en genial artist så er det jo ikke sikkert at de resterende 20% har feil?
Etter at jeg har blitt medlem her så har jeg "lært" at Sub, Speedmaster og LLD er svært riktig og korrekt. Alt annet er det mange meninger om.....
I et av mine første innlegg så skrev jeg at jeg ikke var begeistret for Rolex ( i tråden "Nei, det kan jeg ikke like"). Svaret var at jeg måtte være uerfaren og at jeg før eller senere kom til og ende med en.....tror ikke det, nei.
Mangfold er en stor utfoldelse fra alt fra digitalklokker, quartz, mekaniske urverk til de ultimate kompliserte mekaniske mesterverkene. Det må være "akseptert" å si at man liker Breitling, Hublot eller for den sak Cartier uten at man blir uglesett som avviker fra den gemene hop som sverger til maksimalt 40mm Sub - aller helst 36mm Day-date. Samtidig er det selvsagt lov til å si at man ikke liker det - jeg har dog en sterk følelse av det fort blir litt massesuggesjon over hva som er "akseptert" og ihht. riktig TS-ånd.
Jeg tror at det er mange lesere her inne som liker Hublot (jeg har pinglehåndledd etter en intensiv slanking så de passer ikke meg - bare spør Mogens), Cartier, Casio, Cartier, Baume & Mercier osv. I den grad disse merkene får omtale så blir det stort sett negativ kritikk. Er alt dårlig? Er de som liker disse merkene dårligere "klokke-entusiaster" enn andre? Har de ikke skjønt poenget? Nja - tilbake til Alexander Ryback....(jeg har selv uttalt meg negativt om "Breitling for Bentley" - i dag så jeg en i møte og fikke leke med. Den er jo j.....gjennomført!!!!).
Beklager langt innlegg - har fått svelget noen glass rødvin (er hjemme alene uten barn og kone, jippi!)
PS! Jeg har ikke Rolex, ikke LLD, ikke Speedmaster, ikke Seiko Monster - har jeg da ingenting her å gjøre?
Regner med å få opp min lille kolleksjon i løpet av helgen under galleriet.....håper det ikke blir for mye fokus på at jeg bare har "feil" klokker.....:sad:
Som en annen tråd har som oppfordring : VIS DERES HUBLOT. og jeg legger til VIS DERES BREITLING (EV. FOR BENTELY), VIS DERES CARTIER, VIS DERES CASIO, VIS DERES BLVGARI, CHANEL, CHOPARD osv....og gjør det med stolthet!