Hurra! Endelig smiler lykken til meg - jeg skal arve en haug med millioner

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Endelig blir det råd til noen fete klokker. Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg leste denne hyggelige mailen fra en engelsk bankmann:

Hei,

Jeg Mr.Christopher Johnson Head of Accounting Audit Department of Credit Suisse Bank North West London, her i England. Jeg skriver du om en bedrift forslag som vil være av en enorm fordel for oss begge. I min avdeling, blir leder Greater London Regional Office, oppdaget jeg en sum av £ 16.5 millioner Million (seksten millioner fem hundretusen pund) i en konto som tilhører en av våre utenlandske kunder Late foretak Mogul Mr. Moises Saba Masri Billionaire, en jøde fra Mexico som ble et offer for et helikopter krasjet 10 januar 2010, drepte ham og hans familiemedlemmer. Saba var 46 år gammel. Også i helikopteret på tidspunktet for ulykken var hans kone, deres sønn Avraham (Albert) og hans datter svigersønn. Piloten var også døde.

Valget av kontakter du er vekket fra den geografiske natur hvor du bor, særlig på grunn av sensitiviteten av transaksjonen og konfidensialitet her. Nå vår bank har ventet på noen av de pårørende til å komme opp for kravet, men ingen har gjort det. Jeg personlig har vært mislykket i finne slektninger, jeg søker ditt samtykke til å presentere deg som den neste av slekt / Will Betalingsmottakers til den døde, slik at utbyttet av denne kontoen verdsatt til
16,5 millioner pund kan bli utbetalt til deg.

Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosenter, 60% til meg og 40% til deg.
Jeg har sikret alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes til å sikkerhetskopiere dette kravet vi gjør. Alt jeg trenger er å fylle inn ditt navn til dokumenter og legalisere det i rettssalen her for å bevise at du som legitim betalingsmottakeren. Alt jeg trenger nå er ærlig samarbeid, taushetsplikt og tillit til at vi ser denne transaksjonen gjennom. Jeg kan garantere deg at dette vil bli utført under en legitim ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd på loven.

Vennligst gi meg følgende, som vi har 7 dager for å kjøre den gjennom. Dette er veldig URGENT PLEASE.

1. Fullt navn:
2. Din Direkte mobilnummer:
3. Din Kontakt Adresse:
4. Yrke:
5. Alder:
Seks. Sex:
7. Nasjonalitet:

Etter å ha gått gjennom en metodisk søk, bestemte jeg meg for å kontakte deg håper at du finner dette forslaget interessant. Vær på bekreftelsessiden av denne meldingen og viser din interesse vil jeg gi deg mer informasjon.
Forsøke å gi meg beskjed om avgjørelsen i stedet holde meg vente.

Takker du i påvente av dine gode svar.

Hilsen
Mr.Christopher Johnson

Han skriver litt dårlig norsk, men antar at dette er første gang han henvender seg til en nordmann med slike konfidensielle saker og at han blir bedre ettet hvert. Venter i spenning på hva som skjer videre.

Det er jo ikke så rart at det helikopteret datt ned heller da, som han sier var piloten død.

Du får ringe til Bjerke og bestille noen Pateker og spørre om avbetaling på noen uker da pengene straks kommer :)

Mitt svar til Christopher Johnsen

Her er svaret jeg sendte. Blir spennende å se om han går med på den nye fordelingsnøkkelen:D
Excuse my rather sad business English - it's been some time :(

Well, here we go:

Dear Sir,

Thank you for your generous offer. I have some concerns regarding the legality of this matter.
Don't you think the Norwegian authorities will do some investigations if I suddenly get this huge amount of money transferred to my account from abroad? The authorities get a report from the bank whenever there is an international transaction of US$ 5.000 or more, and they tend to react thereafter.

If you can assure me that this will be of no trouble for me what so ever, I am willing to participate on one condition. The split of the money must be 75/25 in my favor. I'm taking a huge risk here and after having consulted with my lawyer, Supreme Court Lawyer Mr Niger I. Abrev, I think this is a modest and fair offer..

I'm looking forward to hear from you again soon.

Yours Truly,

Henrik Ibsen
President and CEO
Norsk Luremusforening

Mitt råd er å aldri svare på slike mail da risikoen er høy for at en mailadressen man da svarer fra blir spammet kontinuerlig.

Jeg vil bare nevne at jeg har - eller hadde, ser det ut som - en onkel som het Moises Billionaire. Jakten på slektninger kan avblåses! :)