Hva er det med eBay og Seiko?

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Nå er jeg ganske fortvilet ... Jeg har funnet en eldre Seiko på eBay som jeg gjerne skulle slått kloa i, men selgeren har skrevet med rødt "Does not ship to Norway". Ved å sjekke de andre klokkene fra samme selger fant jeg ut at andre merker tydeligvis går fint å sende til Norge. (Selger opererer med hårreisende priser på både klokkene og frakta etter min mening, men det er jo en annen historie.)

Det samme har jeg lagt merke til hos andre selgere også. Hvorfor? Er det noen slags tollbestemmelser som kun omhandler Seiko? Handelsavtaler av noe slag?

Det er så veldig synd, for selv om dette dreier seg om en kvartsklokke som er omtrent 15 år gammel, har jeg svært gode grunner til å ønske meg akkurat den.

Jeg har hørt at det går an å opprette en adresse hos en transportør i USA, men vet ikke framgangsmåten. Og det er mulig det bare gjelder bøker.

HJELP! :confused:

Prøv http://jetcarrier.no. De oppretter en postboksadresse for deg i USA, slik at du kan sende varene dit før de tar seg av videresending og toll/mva. Ganske billig og fungerer ypperlig når man skal kjøpe varer i USA som ikke sendes til Norge. Registrering tar bare noen få minutter.

Det andre du spør om får noen andre svare på.

Jeg hadde spurt om grunnen direkte fra selger. Kanskje dere finner en løsning, eller så får du i hvert fall svar på spørsmålet ditt.

Takk for svar! Jetcarrier virker som en god idè for fremtidige kjøp også, og ikke bare klokker. Må bare sjekke om det går an å ha to PayPal-kontoer, men regner med at det lar seg gjøre.

Da er det bare å få bestemt seg for om jeg virkelig vil kjøpe denne klokken, da. :eek:

Takk for svar! Jetcarrier virker som en god idè for fremtidige kjøp også, og ikke bare klokker. Må bare sjekke om det går an å ha to PayPal-kontoer, men regner med at det lar seg gjøre.

Da er det bare å få bestemt seg for om jeg virkelig vil kjøpe denne klokken, da. :eek:

Hvorfor skal du ha 2 paypal-kontoer? Du kan ha flere addresser knyttet til én konto.