Hva er det med Rolex.....

Medlem
7. juni 2010
Innlegg
300
Sted
Oslo
som er så fryktelig riktig? :D

Var hos min gode venn (Mulliner) istad etter at han fikk låne en 16600 av et veldig sjenerøst familiemedlem. Verken han eller jeg har Rolex selv så tanken på å ha denne noen dager blir jo ikke feil.:) Jeg har jo selvfølgelig klådd på Rolex før men ikke like nøye og grundig som nå. Etter litt prøving og klåing er resultatet og oppfatningen helt fantastisk. Ha Lyst på fingeren dirrer for å kalle det det :) Rolex gir en helt spesiell følelse.

Her er noen bilder:

(Beklager dårlig bildekvalitet)

IMAGE_013.jpg


IMAGE_015.jpg


IMAGE_016.jpg


Dette uret er en sea dweller fra ca 2002 er kansje akkurat det jeg ser etter i en klokke om jeg bare skulle hatt en! Jeg føler det er komplett med tanke på design, at det er et bruksur som tåler en trøkk, at det går til dress, jobb, trening, mao det meste. Her jeg sitter nå kommer jeg ikke på et mer komplett ur. Det måtte kansje hvert explorer men jeg syntes denne er penere. Liker også at glasset ikke er hevet over datoen noe det feks er på en Sub. Jeg har hatt ekstremt lyst på andre ur tidligere men dette overgår alt. Føler Rolex har kapret det perfekte designet, satt det sammen i en utrolig solid kasse med noen fantastiske urverk. Verdens fremste ur Produsent?

Hva mener du? :)
 
Dette er ingen uvanlig opplevelse... ;)

"Rolex - masseproduserer ur av ok kvalitet, hyper dem opp og selger dem skamdyrt."

Det er så enkelt å mene inntil man får en på armen og da gikk det bare opp et lys for min del.... :)
 
Jajajaja.
Sånn er det bare. Rolex sin suksess er ikke bare dønn solide verk og kasser som lever i tiår etter tiår. Men også komplette design med bøttevis av karisma.

Jeg leste en artikkel i WT for noen år siden, hvor en filmskuespiller forteller om sitt møte med Rolex som rekvisitt på filmsettet. Han sier det samme som deg og leverte meget motvillig uret tilbake når filmingen var over.

Seadweller er forøvrig et perfekt ur!

Min hilser!:D
c9c6b9fd.jpg
 
Rolex er Rolex :)

For meg så er det ingen på siden, og ingen over. Det er så mye med Rolex jeg bare elsker. Her er noen stikkord:

Design
Kvalitet
Historie
Teknologi
Lettsolgt, og holder seg bra i pris

Sist men ikke minst så er det så mye info å sette seg inn i. F.eks når man skal handle
vintage. Er flere bøker om emnet. Man blir aldri utlært om Rolex.

Frodo: helt enig. Seadweller er perfekt! ;)

Rolex, Et vinnende produkt gjennom et halvt århundre! :D
 
..... Rolex gir en helt spesiell følelse.

He he. Vent til du prøver en av de litt eldre modellene. F.eks. en 5513 - som fremdeles er relativt lavt priset. Det er helt merkelig hvordan disse modellene bare suger seg fast til håndleddet.

Her er 3 shots av min. Det første er tatt av ham jeg handlet av. De 2 andre er tatt av meg i påsken iår.

Jacek5513-5.jpg


5513-2.jpg


5513-1.jpg


Frode.
 
Ingen vits for meg å duplisere det som allerede er skrevet :)
Men ikke ta en kikke på denne bloggen (Jake's Rolex Blog) dersom du ønsker at lyste på en Rolex skal forsvinne
http://rolexblog.blogspot.com/

Ikke bare masse flotte bilder av klokker, og mer bilder av mer eller mindre kjente personligheter med klokka godt synlig - men ikke minst flere solide artikler.

Ta f.eks en kikk på denne (deler av større artikkel om Submariner/SeaDweller), og du skjønner fort at dette ikke "bare" er klokker som 'ser bra ut' :)
http://rolexblog.blogspot.com/searc...story Of The Rolex Submariner and SEA-DWELLER
 
Skal hilse fra det generøse familiemedlemmet som nå svetter og fikk hastverk med å forsikre klokken nå som han ser mullinersender den på rundgang i vennegjengen:D
 
Skal hilse fra det generøse familiemedlemmet som nå svetter og fikk hastverk med å forsikre klokken nå som han ser mullinersender den på rundgang i vennegjengen:D

Hahaha! Hils tilbake å si at det kan bli tøft å levere den tilbake:(

Kanskje han skal kjøpe seg den LV´en snart, slik at Dwellern får litt minde wrist time?? ;)
 
Rolex gir en helt spesiell følelse.

Hva mener du? :)

Det er et resultat av hundre års solid merkevarebygging, ranket som nr. 71 i 2007 av BusinessWeek og på topp blant urprodusentene (ref. Wikipedia). Det blir som Kvikklunsj, ikke verdens beste sjokolade men en solid merkevare som man må ha med på tur .. :)
 
SeaDweller er uten tvil den Rolexen som faller min smak nærmest. Diskret som en Sub, dog ikke like vanlig... Passer meg perfekt! :D