Hva er din eldste soldrevne (solar) klokke?

Medlem
31. juli 2024
Sted
Oslo
Hei :) Ettersom jeg har kjøpt noen solcelledrevet klokker i det siste så lurer jeg på hva deres eldste er og om den fremdeles er på sitt første batteri. Og noen anbefalinger?

Inkluder gjerne bilder:giggle:

Takk :)

Eldste er en Seilo kjøpt i 1980.. får ikke tak i oppladbart batteri lenge, så et vanlig for duge :)

For 8 år siden dro jeg på ferie til de greske øyer med en ikke vanntett vintage på armen. Kjøpte derfor denne Citizen Eco-Drive lokalt som var vanntett. Den kan ligge månedsvis i skuffen uten ladning, men jeg har den liggende i bokhylla. Aldri stoppet :)

IMG_1863.jpeg

Eldste er en Seilo kjøpt i 1980.. får ikke tak i oppladbart batteri lenge, så et vanlig for duge :)

For 8 år siden dro jeg på ferie til de greske øyer med en ikke vanntett vintage på armen. Kjøpte derfor denne Citizen Eco-Drive lokalt som var vanntett. Den kan ligge månedsvis i skuffen uten ladning, men jeg har den liggende i bokhylla. Aldri stoppet :)

Vis vedlegg 382745
Vet du ref på den Citizen klokken? Så ganske fin ut! Og ikke minst den Seikoen og :)

Casio DW 6900 solar kjøpt i 2010 og Casio 5600 solar kjøpt i 2012.
Begge på første originale batteri.
Sikkert over 1000 bruksdøgn på hver av de, og har ingen intensjon om å pensjonere de på mange, mange år.

IMG_3452.png

IMG_3453.jpeg

Casio g-shock GW-056 kjøpt på Clas Ohlson i 2007 eller 2008. Har ligget mye i en skuff, men batteriindikatoren er fortsatt på maks og den plukker opp radiosignal stort sett hver natt. I helgen har den vært med på å rive en peis.
1000005851.jpg

resizeIMG_7563 copy.jpg
contadjresizIMG_7480 copy.png

Jeg har hatt et par solarklokker fra henholdsvis Seiko og Citizen. Morsomme klokker. Begge hadde batteri som det var på tide å bytte ut da jeg overtok dem. Man ser det ved at sekundviseren hopper to sekunder hvert annet sekund, istedenfor hvert. Men de var produsert på 2000-tallet så regner med at
batteriet hadde holdt i 15 år allerede, så det får være godkjent. Jeg opplevde det ikke som vanskelig å skaffe nye batterier til dem heller. (y)

• Liker
Reaksjoner: r.wharfinger