Hva er din favoritt blandt asiatiske ur?

Medlem
30. mai 2009
Sted
Stavanger
Tenkte vi kunne ha en tråd der dere postet deres favoritt(er) blandt BILLIGE asiatiske ur. Gjerne med en begrunnelse for hvorfor akkurrat denne er din favoritt. Bilde er et must.

Dette kan skape inspirasjon for andre som kanskje ikke har oppdaget nettopp din favoritt før og ender med å være løs på kjøpeknappen ;)

Min favoritt blandt disse urene er

Citizen Promaster Aqualand JP2000-08E

CitizenJP2000_1.jpg

Hadde denne for et par år siden og angrer på at jeg solgte den, må kanskje kjøpe den igjen. Synes at denne er übercool uten sidestykke. Jeg har alltid vært svak for Citizen, og min første skikkelige klokke var en citizen aqualand quartz som jeg kjøpte i kosovo på starten av 2000 tallet. Den tikker og går i beste velgående og var frem til 2008 med meg overalt på eventyr.

I tillegg har jeg hatt og har sansen for JP1010-00E:
citizen-promaster-aqualand-dive-computer-jp1010-jp1010-00l.jpg

Tenkte vi kunne ha en tråd der dere postet deres favoritt(er) blandt BILLIGE asiatiske ur. Gjerne med en begrunnelse for hvorfor akkurrat denne er din favoritt. Bilde er et must.

Dette kan skape inspirasjon for andre som kanskje ikke har oppdaget nettopp din favoritt før og ender med å være løs på kjøpeknappen ;)

Min favoritt blandt disse urene er

Citizen Promaster Aqualand JP2000-08E

CitizenJP2000_1.jpg

Hadde denne for et par år siden og angrer på at jeg solgte den, må kanskje kjøpe den igjen. Synes at denne er übercool uten sidestykke. Jeg har alltid vært svak for Citizen, og min første skikkelige klokke var en citizen aqualand quartz som jeg kjøpte i kosovo på starten av 2000 tallet. Den tikker og går i beste velgående og var frem til 2008 med meg overalt på eventyr.

Denne er meget mulig min favoritt også selv om det nå er mekaniske asisater jeg ser på. Fikk selv en slik som dette i begynnelsen av tenårene. Fantastisk ur og designet er utrolig flott. Syns så godt som alle senere Aqualandmodeller ser rævva ut skal jeg være ærlig. Et tiltalls utgaver og den ene verre enn den andre. Men denne den er bare utrolig flott. Har den ikke nå lenger men snur meg fortsatt så det knaker i nakken hver gang jeg ser en. :pForøvrig selv shoppet ur i Kososvo, urene var det eneste som skinte der nede:p

Fristende å nevne OM nå, men min favoritt må være Seiko SARB033. Kanskje ikke den aller billigste på rundt $500, men enorm kvalitetsfølelse, flott finish og et ok inhouse urverk...

IMG_1513.jpg

Må kansje si meg enig i boenna_69 her :) Seiko SARB033 er en fantastisk lekker og elegant klokke med flott inhouse urverk.

Ellers så liker jeg også veldig godt SKX031

Siden du holdt på å si det men ikke gikk all the way så sier jeg det.
Seiko Orange Monster (evt Black) men da må det være lenke på, SKX781 (-K1 heter den på lenke tror jeg) eller den sorte SKX779 (-K1)
51a7bed0-58c3-e473.jpg

Liker godt dykkerklokkene til Seiko, hvor favoritten nok er Orange Monster. Digger hvor sær og solid den ser ut. En skikkelig rugg!

Ellers hadde jeg en skx009 et par dager før den ble solgt (til Rambutan på forumet!). Denne likte jeg også meget godt.

Men, OM er nok favoritten blant de billige asiatiske urene tror jeg.

IMG_0947.jpg

Dette er min billigfavoritt, og en klokke jeg går med irrasjonelt ofte! Det er en vostok amphibian jeg har moddet selv med ny bezel, bezelring og rem. Den er russisk (men Vostok betyr jo "øst", og jeg regner dette som asiatisk!), og koster bare noen hundrelapper.

vostokasia.jpg

Jeg setter pris på alle mine asiatiske klokker. De er en favoritt til hvert sitt bruk og dagsform. Kohe321's pepsi ble et veldig positivt tilskudd i samlingen min:)
Hvis jeg må velge en favoritt NÅ, så tror jeg det faktisk blir den. :p
Sent from my LT15i using Tapatalk 2

Dette er min billigfavoritt, og en klokke jeg går med irrasjonelt ofte! Det er en vostok amphibian jeg har moddet selv med ny bezel, bezelring og rem. Den er russisk (men Vostok betyr jo "øst", og jeg regner dette som asiatisk!), og koster bare noen hundrelapper.

vostokasia.jpg

Også kjent som Scuba Dude :)