Hva er din grail?

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Er en stund siden det har vært en slik tråd nå, og ønskelistene forandrer seg gjerne opptil flere ganger per mnd.

Per dags dato, hva er deres topp 3 på ønskelisten?

Her er iallefall min:

1. Audemars Piguet Royal Oak Offshore Safari

DSC_0015.jpg

2. Panerai Radiomir 190

pam_190_1.jpg

3. IWC Portuguese 7 days (hvit skive)

jomashop_2027_103666334-cop.jpg

1. Vacheron Constantin Patrimony

Patrimony-85180000g9230.jpg

2. Audemars Piguet Royal Oak Cronograph eventuelt Dual time.

AP26300ST001110ST03-_main.jpg
APROdualtime.jpg

3. IWC Portuguese 7 days

IWC-IW500107.jpg

De jeg kan liste opp på strak arm:

JLC Reverso 8 days i pink gold.
AP Royal Oak Offshore
Breitling Navitimer / Navitimer World

Hvis noen spør meg igjen imorgen er det godt mulig at det er forandringer.:mrgreen:

Hele tiden skiftende, men akkurat nå:

1.IWC Portuguese 7 days
2.Blancpain fifty fathoms - gjerne i gull :D
3. Audemars Piguet Royal oak offshore diver.

Helt riktig tråd.
Dette fanger essensen av hva vi driver med, gjør den vel!?

1. Rolex Submariner 5517
2. IWC Big Pilot
3. Jaeger Master Compressor Memovox

Siden jeg har to av de, mangler jeg bare en. Den sparer jeg - hvis jeg klarer....:cool::mrgreen:

Dette ble egentlig bare tullesvar. Jeg ønsker jeg meg også fiddy, IWC'en over, Audemars Royal Oak Offshore +++++:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ja, dessverre tror jeg du har rett Frodo. Det er nok mye dette det handler om.

Vi kan ikke kjøpe oss "klokke-lykke". Det er som å gå på ski på fjellet, det er alltid en ny fjelltopp bak den du sliter deg opp...

For meg er det litt forskjell på en GRAIL og en ønskeliste. For å kvalifisere som grail bør den enten være nesten uoppnåelig økonomisk eller ekstremt vanskelig å få tak i, kanskje aller helst begge.
I den forstand har jeg ingen grail som holder meg våken om natten. For all del, det finnes mange fine klokker jeg hverken får tak i eller har råd til, men ingen som holder meg våken om natten av lengsel.

Derimot finnes det en ønskeliste over klokker som jeg går med tanker om at kunne kledd armen min. Hver for seg representerer de ingen uoppnåelig drøm, men man presser hele tiden grensene for hva et ur kan koste.

For øyeblikket er det uten tvil AP ROO som henger høyest. Og jeg teller daglig på knappene om denne skal realiseres, eller om jeg skal ta den fornuftige løsningen for en gangs skyld. Egentlig bare tullete, for vi vet alle hva som blir resultatet til slutt:?

Videre står resten av dine der, Frodo. Fiddy´en og Big Pilot, jeg har også 7-days Automatic, PAM 233, Memovox, GO Senator Navigator, jeg synes den nye Zeitwerk fra A. Lange & S er ganske snasen, også kan jeg ikke hjelpe for at jeg har noen våte drømmer om AP RO Pink Gold (som neppe blir realisert hverken nå eller siden);) Også kan jeg ikke hjelpe for at det har begynt å klø etter en Rolex til etter at jeg ble den lykkelige eier av en Deepsea for en ukes tid siden...

Mine grailer er vel for øyeblikket

1. Rolex 5517
2. Vacheron Constantin Historiques American 1921
3. Panerai fiddy

Også finnes det en del mindre uoppnåelige ting på ønskelisten.

Innenfor og utenfor rekkevidde

Jeg må nok dele listen i to, mellom ur som er innenfor rekkevidde og ur som dessverre ikke er det...

Innenfor rekkevidde:
1. Jaeger Reverso Squadra Chronograph GMT Black
2. IWC Portuguese 7 days (Black)
3. Panerai PAM190
4. Jaeger Master Memovox

Utenfor rekkevidde:
1. Lange Zeitwerk
2. Panerai PAM203
3. Jaeger Reverso Gyrotourbillon 2
4. MB & F Horological Machine No. 1

For min del:

1. Rolex 1665
2. Rolex 1655
3. Rolex 5517

Ja, jeg har alt for lite Rolex. Må gjøres noe med. Hmmm...

Nr. 2 på Ursamajorens liste står øverst på min - bare synd at det finnes så mange ombygde GMT's og andre tvilsomme franken-ur i markedet. Og 100-150.000 for en komplett pakke synes jeg er litt i overkant...

IMG_5681.jpg

Som nevnt tidligere av andre medlemmer så endrer listen seg hele tiden.

1. Rolex 5517
2. AP ROO
3. PAM 190