Ja, dessverre tror jeg du har rett Frodo. Det er nok mye dette det handler om.
Vi kan ikke kjøpe oss "klokke-lykke". Det er som å gå på ski på fjellet, det er alltid en ny fjelltopp bak den du sliter deg opp...
For meg er det litt forskjell på en GRAIL og en ønskeliste. For å kvalifisere som grail bør den enten være nesten uoppnåelig økonomisk eller ekstremt vanskelig å få tak i, kanskje aller helst begge.
I den forstand har jeg ingen grail som holder meg våken om natten. For all del, det finnes mange fine klokker jeg hverken får tak i eller har råd til, men ingen som holder meg våken om natten av lengsel.
Derimot finnes det en ønskeliste over klokker som jeg går med tanker om at kunne kledd armen min. Hver for seg representerer de ingen uoppnåelig drøm, men man presser hele tiden grensene for hva et ur kan koste.
For øyeblikket er det uten tvil AP ROO som henger høyest. Og jeg teller daglig på knappene om denne skal realiseres, eller om jeg skal ta den fornuftige løsningen for en gangs skyld. Egentlig bare tullete, for vi vet alle hva som blir resultatet til slutt:?
Videre står resten av dine der, Frodo. Fiddy´en og Big Pilot, jeg har også 7-days Automatic, PAM 233, Memovox, GO Senator Navigator, jeg synes den nye Zeitwerk fra A. Lange & S er ganske snasen, også kan jeg ikke hjelpe for at jeg har noen våte drømmer om AP RO Pink Gold (som neppe blir realisert hverken nå eller siden)
Også kan jeg ikke hjelpe for at det har begynt å klø etter en Rolex til etter at jeg ble den lykkelige eier av en Deepsea for en ukes tid siden...