Hva er din guilty pleasure?

Medlem
11. mai 2012
Innlegg
1.038
Sted
Drammen
Det snakkes mye om flotte klokker og populære modeller på dette forumet. Jeg tenker allikevel at det finnes mange guilty pleasures også. Klokker du selv liker, men kanskje ikke markedsfører så veldig tungt på forumet. Sitter du med en Invicta eller har gått på en Graham-smell? Kanskje en gammel Swatch eller noe annet gøy? Det hadde vært gøy å se hva som skjuler seg i klokkeboksene til folket.

Her er alt lov. Trenger ikke være mekanisk, og alle ur kan postes. Kriteriet er kun at du selv definerer det som en guilty pleasure.

Kjør på, jeg gleder meg :D
 
Fremdeles Franck Muller.:)
Her representert ved Secret Hours.
Du må altså trykke inn knappen kl9 for at klokken skal vise tiden.
En fullstendig ubrukelig funksjon, men likevel morsom.:)

1480001b02415.jpeg
 
Jeg hadde ingen guilty pleasures før Rolex lanserte Yacht-Master 116655. Den er den eneste (ok, det finnes én til) Rolex-modellen som på et merkelig vis tiltaler meg hver gang jeg ser den. Enda alt er feil, cyclops, helgull, masse tekst på skiven, og mer, men denne, altså den er f**n slite meg bare lekker. Den sorte, forsterkede Oysterflex-remmen gjør den mer diskret enn tilsvarende i helgull med gullenke.

Jeg bare nevner det....:confused: Hjelp...

 
Jeg hadde ingen guilty pleasures før Rolex lanserte Yacht-Master 116655. Den er den eneste (ok, det finnes én til) Rolex-modellen som på et merkelig vis tiltaler meg hver gang jeg ser den. Enda alt er feil, cyclops, helgull, masse tekst på skiven, og mer, men denne, altså den er f**n slite meg bare lekker. Den sorte, forsterkede Oysterflex-remmen gjør den mer diskret enn tilsvarende i helgull med gullenke.

Jeg bare nevner det....:confused: Hjelp...

Denne så jeg ute i det fri når jeg var på ferie.
Den er griselekker og diskré på samme tid.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: KMK9000 og Oscr
Hva er klokken stilt inn til å være "default"?

Etter bildene å dømme står klokken stille på 12.
I følge FM's nettside:

The Secret Hours embodies the inventiveness and ingenuity of Franck Muller, and allows time to be suspended until its owner decides otherwise. This mysterious model tells us the time thanks to its push button positioned at 9 o’clock. Activate it and the time appears. Release it and the time becomes secret again!
 
  • Liker
Reaksjoner: Finansmannen
Hver gang denne hora dukket opp på K/S for tre-fire år siden var jeg sååå nære, men trakk meg hver gang.
Det var vel 5-6 stk av gutta her inne som rota rundt med denne fargerike skjønnheten på kort tid?

IMG_0311.JPG