Dette er jo en tråd som man bare må poste ett eller annet i
Enten på hat eller elsk siden, det går jo ikke ann å være likegyldig til
ur-bransjens mest ikoniske produsent, som Rolex uomtvistelig er.
Jeg har hatt flere Rolex opp gjennom årene, kjøpt både nye og brukte. Felles for alle disse er at jeg har solgt de igjen etter en stund med en pen fortjeneste, uten at dette noen gang har vært min bevisste strategi. Dette i seg selv gjør jo Rolex spesielt.
Så kan man jo spørre seg hvorfor andre hånds markedet er så bra for Rolex?
Selvfølgelig skyldes dette det sterke varemerket, som er skapt gjennom god markedsføring, men den aller viktigste grunnen er nok at Rolex faktisk lager ur i en meget god og holdbar kvalitet, med et tidløst design.
Selvfølgelig skaper den allment kjente høye prisen og gjenkjenneligheten et status symbol rundt Rolex, som man kan mislike - eller nettopp være grunnen til at man kjøper seg et slikt ur, nytt eller brukt.
Personlig stiller jeg for tiden uten en Rolex og syntes det er befriende å slippe "harry" eller "streber" stempelet, som gjerne følger Rolex i møte med nye mennesker og da spesielt kunder.
Det er mye hyggeligere med den positive oppmerksomhet og gjerne den hyggelige "klokkeprat" jeg møter ved bruk av mine Panerai's eller "rare" retro Omega