Hva er galt med Raymond Weil og Frederique Constant

Medlem
22. aug. 2014
Sted
Oslo
Har begge klokkene til salgs på Finn. RW Parsifal (2007, service for 4500 i august) og FC slimline (2012).
Prisantydning ligger under halvparten av utsalgspris, allikevel har jeg kun fått ett skambud på Constanten.
Hvordan ser ekspertene her inne på disse merkene?
Jeg synes klokkene er utrolig pene, men etter kjøp av Sub 14060 og Omega 300 Diver, så tviler jeg på at de kommer til å bli brukt.

Vanskelig å si. FC har vel også suksess og selger mye. Fine klokker og veldig mye klokke for pengene synes jeg. Dressklokker som Slimline har kanskje et smalt bruktmarked her hjemme. De med sub drøm begynner kanskje med litt mer sporty og maskuline innstegsmodeller av andre merker. Har selv hatt bud inne på en FC Slimline men endte opp i 2 tilfeller med å kjøpe andre merker

Tja, jeg kjøpte jo FC ny i butikk og er storfornøyd ;) Men faller kanskje litt mellom to stoler... Sikkert avhengig av modell og lignende.

FC Slimline moonphase er nydelig, særlig med den mørke skiva og fc705 verket. Til halv pris hadde denne sikkert blitt solgt raskt. Den enklere Slimline modellen har vel et helt annet og enklere urverk som muligens forklarer at den ikke er så attraktiv selv til en utvilsomt lav pris.

FC og Alpina deler samme manufaktur urverk base.
Jeg ser på disse som den raskeste/billigste vei inn i Sveitsiske manufaktur verden.
Jeg også eier siden en del år en Alpina Avalanche med AL950 manufacture: Mye klokke for pengene. Veldig solid bygget urverk.
En kompis eier en FC med manufaktur urverk også siden en del år: Han er veldig fornøyd.
FC er ganske ny: 1988. Og det ser ikke ut som de bruker $ $$$$ $$$$ på advertizing da...
Ingenting galt med FC men jeg foretrekker Alpina sine sportive modeller.

Nei det var kanskje en dum trådtittel. Ikke noe galt med urene, men tydeligvis ikke de mest populære som dere sier.
Uansett så har jeg bestemt meg for å beholde Wailen og går ned i pris på Constanten.
Takk for alle innspill.