Hva er jeg ute etter nå? Chronograph til 20k?

Medlem
2. juli 2011
Sted
Trondheim
Jeg lurer på om det neste naturlige steget er en chronograph, jeg savner faktisk chronograph etter jeg solgte Tag Heuer cj1110. Det enkleste til rundt 20k brukt er vell en speedmaster, det er jo også et veldig sikkert valg, samtidig som den passer til hverdag og fest.

MEN! Nå blir det vanskelig.

Man får jo veldig mye annet pent til rundt 20, et hav av Breitling, mye Tudor, Rolex Datejust, Omega PO, Longines master osv osv. samtidig har jeg også lyst på litt gull :cool:

pr dags dato har jeg:

Certina Ds Action Diver
Hamilton Khaki King
Raymond Weil Don Giovanni
Seiko Mini Monster Orange

DSC_0298.jpg

Man kan jo kanskje se at jeg har et håp om en Datejust 1601 på sikt, men der er jeg fast bestemt på å finne en fra 1987, så dette haster ikke. Ingenting haster, men jeg liker å se frem mot noe :rolleyes:

Ting som frister:

Breitling Chronomat stål/gull
23892-1625333379.jpg

Longines Master
2005.jpg

Tudor Prince Date Chronograph
Tudor-S-S-Silver-Dial-Tiger-Prince-Date-Chronograph-79280[3].jpg

mvh
stian

Jeg hadde lett valgt Tudoren. Men så har jeg også to stykker selv :)

Ellers vil jeg anbefale deg å ta en kikk på Zenith El Primero Rainbow Flyback Chronograph. Det er flotte klokker med det mange mener (meg selv inkludert) må være ett av de vakreste kronografurverkene verden har sett. Du får noen fine eksemplarer i ditt prissjikt.

Hadde selv et slikt ur, og må innrømme at jeg av og til lurer på hvorfor jeg solgte det - hører du, @Nessuno79? :p

Redigert av en moderator:
Er du ute etter en chrono kan jeg jo foreslå en Girard Perregaux Evo 3, med 52 jewels inhouse verk til en dannet bruktpris rundt 30k, kostet ny i 2006 ca 95k. Sjekk Chrono 24 så ser du prisnivået. ;)
Mvh Tom

Watches2014007.jpg

Er du ute etter en chrono kan jeg jo foreslå en Girard Perregaux Evo 3, med 52 jewels inhouse verk til en dannet bruktpris rundt 30k, kostet ny i 2006 ca 95k. Sjekk Chrono 24 så ser du prisnivået. ;)
Mvh Tom

Watches2014007.jpg

den er pen, men ikke akkurat det jeg er ute etter. samt servicekostnader går forbi swatch/rolex?

mvhstian

Uten tvil Longines`en eller Tudoren dersom det er en av disse som ligger deg nærmest.

Når jeg skal gå til anskaffelse av UR er det et par ting jeg går gjennom:

- Pris kontra egenverdi(?)
- Gir klokken meg den "gode følelsen".
- Annenhåndsverdi(Kan man begrense tapet når skal selge disse?)

I dette tilfellet kommer nok Breitlingen best ut da den allerede har tapt seg en del i pris.

Uten tvil Longines`en eller Tudoren dersom det er en av disse som ligger deg nærmest.

Når jeg skal gå til anskaffelse av UR er det et par ting jeg går gjennom:

- Pris kontra egenverdi(?)
- Gir klokken meg den "gode følelsen".
- Annenhåndsverdi(Kan man begrense tapet når skal selge disse?)

I dette tilfellet kommer nok Breitlingen best ut da den allerede har tapt seg en del i pris.

jeg er kronisk når det kommer til verditap. De klokkene jeg har fra før er såpass "billige" at jeg ikke tenker over det, men når det kommer til noe som koster 15-20k blir det noe annet.
Jeg har aldri sett på Breitling noe spesielt tidligere, men endel av chronomatene ser herlige ut.
13962-1.jpg

Longines har jeg hatt tidligere, også Master serie, men ingen chronograph. Jeg bedårer den jeg slengte ut bilde av, en fantastisk klokke som virkelig gjør seg til rette på armen. Dog det er vell ikke den jeg tenker automatisk på som en "sportsklokke" som tåler det meste, jeg kommer nok til å være litt forsiktig i bruken når det kommer til den.

det skal bli en morsom høst med mye prøving dette:)

mvh
stian

Den Breitlingen har jeg siklet litt på selv.
Noen som vet om glasset har AR coating på disse?

Hvis jeg skulle spent ut ca.20k på en ny chrono ville jeg kanskje gått for en sånn:

Flieger_Chrono_1.jpg

Hvis jeg hadde funnet en brukt Tudor måtte det blitt en sånn.:D

Tudor-Heritage-Chrono-Blue-22.jpg

Chrono til 20k, da tenker jeg først på Omega Speedmaster, Breitling Navtimer, Tag Heuer Monaco og Zenith El Primero. (Nå har jeg jo også tre av disse fire. :eek: )
Men det fins et hav av modeller og merker å velge mellom, så lykke til med jakten. :)

@acnorway har sett din gamle ligge ut, men det blir feil farge dessverre. jeg trenger noe med mørk skive, speedmaster har jeg ikke prøvd så mye på hånden, men spørs om jeg må gjøre det:)

mvh
stian

Redigert av en moderator: