Hva gjør dere med klistremerket på baklokket?

Medlem
17. okt. 2010
Hva gjør folket her inne med klistremerket på baklokket? Tar det av med en gang eller lar det være på og lar det gradvis slites bort? Eller er det andre måter å gjøre det på?

Finnes kanskje en post om dette, men kan ikke finne den!

Thomas

Dette pirkes forsiktig bort for deretter å legges pent i boksen sammen med hangtags, cert, instruksjonsbok, bezelprotector, og all annen plast.
Det er ikke noen fasit på dette. Bare la det sitte på, og det vil før eller senere dette av eller slites vekk.
Dette har uansett ingen innvirkning på klokkens bruktverdi.

Explorer2'en min hadde fortsatt den grønne holo stickeren intakt på baksiden når jeg kjøpte den brukt så det får lov til å bli der bare fordi... :p.

LVen som jeg kjøpte ny i desember i fjor fikk all plast fjernet av undertegnede... tok overraskende mange dager før all plasten var funnet ;).

Har Rolex alltid satt på slike merker på baklokkene? Har de skiftet utseende på klistremerkene opp gjennom tidene og evt hvilke typer/årstall skiftet utseende?

Thomas

Hehe, det samme tenkte jeg på klokken Christian.
På en ny klokke hadde nok alt blitt røsket bort I en fei.
Orker ikke å ha sånn plast på telefoner heller, bedre å være forsiktig.

De har skiftet ja.. var ikke noe grønt hologramklistremerke på LV'en når jeg kjøpte den nå.. Bare en klar beskyttelsesplastsak bakpå nå.

Mulig noen andre vet når dette ble endret.

Hehe, det samme tenkte jeg på klokken Christian.
På en ny klokke hadde nok alt blitt røsket bort I en fei.
Orker ikke å ha sånn plast på telefoner heller, bedre å være forsiktig.

Hehe ikke sant.. skader jo ikke og det sitter fint der det sitter så... hvorfor ikke :D

Det grønne klisteret på baksiden var et helv**e å få av. Måtte pusse med vaskeklut og varmt vann for å få vekk limen. Alt var ikke bedre før :D

All plastikk tas alltid straks av med en eneste gang.

Faren med å la den stå på er jo er at det kan forårsake punktkorrosjon (pitting) i baklokket. Bort med plasten. :)

Tipper funksjonen en gang i tiden var for å gjøre det vanskeligere å produsere falske Rolex ur.

Fikk høre fra "sjæfen" hos david andersen at en gang i tiden klargjorde de klokkene for kundene. Dro av all plast og skit, men lot det grønne klistremerke være på for at du skulle få fjerne noe selv, for å ha følelsen av å "pakke ut" siste biten selv. Problemet var at folk ikke tok det av, og etterhvert delvis forventet at den skulle være der. Plutselig ble folk dritforbanna hvis stickern var borte etter service.