Hva gjør dere nå noen lurer dere på finn ?

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
Kan se ut som noen har bøffet meg for 750 kr (!).

Hva gjøre dere? Erfaringer tiltak, tips etc tas i mot.

Seriøse forslag - jeg gjør ikke noe ulovlig eller truer med uakseptable pressmidler for 750 kr.

Jeg prøvde en gang å kontakte Finn, men det var bare tull. Finn var ikke interessert i å løse opp i noen konflikt.

Heldigvis hadde jeg i min dialog med "Selger" fanget opp at han skrev (for å bevise sin seriøsitet); ".... jeg driver stort med dette og selger for flere 10-talls tusen pr år...."

Jeg tok derfor hele mailen og sendte til Skatteetaten/hans lokale kemnerkontor, med melding om at de kanskje burde gi han en liten sjekk. (Det kostet så lite, betyr så meget).'

8

Jeg sendte en jakke en gang til en kar. Pakken ble hentet ut og det drøyde med betaling.

Sender man gjenstander uten forhåndsbetaling er det greit å samle info først.

Han fikk en Mail av meg med oppfordring om å betale innen tre timer. Vedlagt sendte jeg navn på hans sjefer i firmaet han jobbet i samt deres mailadresser.

Pengene på konto på 30 min.

Utover dette er jeg helt komfortabel med gode gamle trusler. De må bare favne vidt.

Send han et bilde fra sitt eget hus du fanger på Google street-view med noen kommentar som :
" Du burde skifte farge til svart på huset ditt, jeg kjenner en gjeng russere som kan gjør en bra jobb for en billig pris."

Kommer ikke pengene kan du alltid ta turen selv og skli en liten lapp i postkassen :
"Dobre dien comrade, we can do full jobb on your house but first you need to pay our friend back... Take care, Sergei"

Kommer ikke pengene kan du gjør jobben selv.

Jeg ble svindlet av en kar på finn.no for noen år siden, han brukte fake navn og telefonnummer som var registrert på ei gammel dame uken før jeg ble lurt. Var snakk om et par tusen, såpass at jeg gjorde litt innsats for å spore han opp. Til slutt ga jeg opp da jeg ikke kom noen vei.

Tidligere i år dukket det et kjent navn opp i avisen. Viste seg at mannen som hadde svindlet meg var en ekspert på å bytte identitet. Skal jeg få tilbake pengene mine nå må jeg stjele å selge gravstenen hans eller noe.

https://www.aftenposten.no/norge/i/...ngsel-var-domt-for-en-rekke-overgrep-mot-barn

Jeg regner med at pengene er tapt. Bør man likevel anmelde i fall dette er en seriesvindler?

Min erfaring er at politiet henlegger saker som er langt mer alvorlig enn dette.
Sløsing med alles tid egentlig.:(
Don't get mad, get even. Eller bit tapet i deg.
Har du kontaktet finn.no?

Jeg sendte en jakke en gang til en kar. Pakken ble hentet ut og det drøyde med betaling.

Sender man gjenstander uten forhåndsbetaling er det greit å samle info først.

Han fikk en Mail av meg med oppfordring om å betale innen tre timer. Vedlagt sendte jeg navn på hans sjefer i firmaet han jobbet i samt deres mailadresser.

Pengene på konto på 30 min.

Utover dette er jeg helt komfortabel med gode gamle trusler. De må bare favne vidt.
Denne likte jeg. Særlig det grepet med å ha kontaktinfo på sjefene.

Politiet kommer med stor sannsynlighet til å henlegge saken. Du bør anmelde likevel. Du er neppe den første eller siste som blir svindlet av samme person, og dersom det kommer nok anmeldelser på navnet hans blir noen etterhvert nødt til å ta tak i det.

750 kroner er irriterende å tape, men ikke verd å selv havne i strafferegisteret for. Politiet reagerer langt fortere på vold og trusler enn på svindel.

I før-nettets alder var de forskjellige katalogene som dumpet ned i posten perfekte for slike tilfeller. Å stadig få tilsendt kondomer, vær-ugler, do-telefoner, bilbukser, sexleketøy og intime hjelpemidler i assorterte farger og størrelser er både plagsomt og lite heldig for ens rykte på det lokale postkontoret. Idag er det vel vanskeligere å bestille ting anonymt, men med vedkommendes epostadresse, telefonnummer og navn kan man fremdeles lage en en del irritasjon. Eksempel: mailinglister, "jeg-vil-gjerne-bli-kontaktet-på-telefon"-skjemaer, medlemskap i pinlige sykdommerforeninger, medlemskap i Tjen Folket, osv. Telefonnummeret kan henges opp på "kattunger gis bort"-plakater, skrables på offentlige toalettvegger sammen med løfter om utukt, eller oppgis som kontaktinfo for salg av lugubre, men billige produkter i rubrikkannonser. Etter en stund vil vedkommende bli så lei av epost og oppringinger at han vil skifte både telefonnummer og epostadresser, noe som i seg selv er et irritasjonsmoment verd mer enn 750 kroner.

Så er det selvsagt en masse det går an å gjøre med eiendom, hage, bil og andre gjenstander skurken måtte ha, men da er vi godt over grensen for straffbarhet. For den som er interessert, er jeg sikker på det er masse inspirasjon å finne på internett. Lykke til.

Jeg fortsatte å henvende meg høflig og korrekt men tydelug til det var gått over en og en halv uke siden jeg overførte penger. Sendte i går en noe krassere melding med opplysning om at jeg anmelder svindel uten unntak.

2 timer senere var pakke på vei iflg postappen .

Så får vi se hva den inneholder

Politiet kommer med stor sannsynlighet til å henlegge saken. Du bør anmelde likevel. Du er neppe den første eller siste som blir svindlet av samme person, og dersom det kommer nok anmeldelser på navnet hans blir noen etterhvert nødt til å ta tak i det.

750 kroner er irriterende å tape, men ikke verd å selv havne i strafferegisteret for. Politiet reagerer langt fortere på vold og trusler enn på svindel.

I før-nettets alder var de forskjellige katalogene som dumpet ned i posten perfekte for slike tilfeller. Å stadig få tilsendt kondomer, vær-ugler, do-telefoner, bilbukser, sexleketøy og intime hjelpemidler i assorterte farger og størrelser er både plagsomt og lite heldig for ens rykte på det lokale postkontoret. Idag er det vel vanskeligere å bestille ting anonymt, men med vedkommendes epostadresse, telefonnummer og navn kan man fremdeles lage en en del irritasjon. Eksempel: mailinglister, "jeg-vil-gjerne-bli-kontaktet-på-telefon"-skjemaer, medlemskap i pinlige sykdommerforeninger, medlemskap i Tjen Folket, osv. Telefonnummeret kan henges opp på "kattunger gis bort"-plakater, skrables på offentlige toalettvegger sammen med løfter om utukt, eller oppgis som kontaktinfo for salg av lugubre, men billige produkter i rubrikkannonser. Etter en stund vil vedkommende bli så lei av epost og oppringinger at han vil skifte både telefonnummer og epostadresser, noe som i seg selv er et irritasjonsmoment verd mer enn 750 kroner.

Så er det selvsagt en masse det går an å gjøre med eiendom, hage, bil og andre gjenstander skurken måtte ha, men da er vi godt over grensen for straffbarhet. For den som er interessert, er jeg sikker på det er masse inspirasjon å finne på internett. Lykke til.
Hahaha :D
Minn meg på å ikke ryke uklar med deg..:p

Jeg hadde sendt et "dick pic" til kona hans.
Tror det kan bli noen leie situasjoner i stua av det.:D

Jeg hadde sendt et "dick pic" til kona hans.
Tror det kan bli noen leie situasjoner i stua av det.:D
Eller til svindleren sjøl. Før eller senere får nok kjerringa hans med seg at det dukker opp dick pics i ny og ne, og begynner å tvile på at dette var riktig mann å gifte seg med. Og vips, en skilsmisse som koster han langt mer enn svindelsummen.. ahhh, evil!

Hva med å sette Sven Høgda på saken? Han har jo en imponerende CV i så måte:

Høgdas telefonoppringinger skal ha vært mest omfattende overfor politoverbetjent Thorstein Hansen ved Trondheim politikammer. Overfor ham hadde Høgda blant annet sørget for å få avstengt telefonen, tilsendt drosje, rørleggere, glassmester, trelastmaterlaler, flyttebil, og singel. Ved ett tilfelle skal en arbeidsbrakke ha blitt bestilt plassert i hagen til Hansen.

Et annet av Høgdas hyppingste ofre skal ha vært sorenskriver Are Kobro i Namdal. Han skal ha fått rundt 1.000 oppringinger fra Høgda i løpet av 1990. Tre ganger måtte han sende kranbiler fra Falken i retur etter at Høgda hadde sendt dem hjem til ham for å taue bort bilen hans. Samme dag som denne hendelsen skal det ha ringt to oljeselskap som spurte om han hadde hadde bestilt olje. Senere på kvelden skal Høgda ha truet med å sprenge huset hans.

Mener han lever fortsatt. :)