Hva gjør jeg? (Defekt klokke)

Medlem
25. nov. 2009
Innlegg
65
Rett før jul så kjøpte jeg en Hamilton Khaki King Automatic på amazon.com. Jeg betalte litt over 2000 og fikk den helt ny med boks, papirer og et garantibevis(uten stempling). For noen dager siden så frøys day/date seg fast, i tillegg til dette så er power reserven helt ødelagt omtrent. Etter en dags bruk så kan jeg kun legge den fra meg i 15 minutter før den stopper. Jeg er ikke sikker på hvorfor den har blitt ødelagt, men dagen i forveien så falt den ned fra nattbordet. Om det er årsaken, tør jeg ikke si for sikkert.

Ok, men hva gjør jeg nå? I den ustempla garanti blokka som fulgte med, så står det spesifikt:

"The warranty only comes into force if the warranty certificate is dated, fully and correctly completed and stamped by an official Hamilton dealer"

Hvis jeg nå velger å sende den inn, kan jeg risikere at de fikser klokken og sender med en regning i retur? Da jeg ikke aner hva en slik service vil koste, så synes jeg det er litt skummelt isåfall. Jeg er ikke interessert i å fikse klokken hvis det ligger på et sted rundt det jeg ga ny.

Eller bør jeg ta den med til et "ur-verksted" i nærheten ? Isåfall hvor mye tror dere en slik service vil koste?

Eller er det bare å ta tapet som en mann og kaste den i søplekassa?



Her er klokkemodellen det er snakk om.
khakibfast.jpg


(Ikke mitt bilde)
 
Uten stempel i garantikortet har du ingen garanti! Denne skaden må du betale for selv.

Ta med klokken til en urmaker og få en vurdering. Om du bor i Oslo området kan du prøve Soleim i Tordenskioldsgate, han gjør en veldig bra jobb!
 
Ville først tatt med klokken til en urmaker, slik at du får et overslag over ev. rep./service.
Om det ikke er for dyrt så ville jeg bedt urmakeren om å fikse den, og betale selv.
Er det snakk om en kostbar rep. så har du et større problem, som du sier har du ingen garanti på klokken.
Dette er vel den kalkulerte risken ved ikke å handle av AD, selv om jeg ikke har noen erfaring med Amazon.
Lykke til, håper du får fikset den.(kan jo hende det bare er en bagatell)
Stilig klokke forresten.:p
 
En garanti dekker vel uansett ikke skader som en følge av fall fra nattbord? :)
 
Uten stempel i garantikortet har du ingen garanti! Denne skaden må du betale for selv.

Ta med klokken til en urmaker og få en vurdering. Om du bor i Oslo området kan du prøve Soleim i Tordenskioldsgate, han gjør en veldig bra jobb!

Absolutt! - Besøk Ossur, han er av den virkelig dyktige sorten. Og han er i stand til å si hva som skal til og gi råd.

A
 
Takk for svar.

Forøvrig så er ikke power reserven ødelagt slik som jeg trodde, men day/date er fortsatt fryst. Det å fikse day/date kan vel ikke være så kostbart? Noen som hatt en lignende reparasjon?