Hva gjør jeg med denne?

Medlem
23. okt. 2017
Innlegg
9
Sted
Sandnes
Hei

Kjøpte nylig denne Tudor'en. Tilstanden den er i kan vel greit beskrives som begredelig. Bezel og krone mangler samt skiven ser ut som den gjør (selv om jeg personlig liker hvordan den ser ut).

Til dere som har peiling: Hvordan anbefaler dere meg å "angripe" dette prosjektet? Er det noen i Norge som har kunnskap og erfaring til å kunne gjøre noe med denne? Hva tror dere det vil kunne koste i få denne i stand?

(Urverket tikker og går for øyeblikket)
P1830211.JPG
P1830212.JPG
P1830210.JPG
 
Det er nok mulig å redde denne. Det er et godt utgangspunkt at urverket går, og siden det er et reltivt vanlig verk i disse gamle Tudorene er det nok greit å få tak i slitedeler og finne en som kan ta service.

Hør f. eks med «articboy» her inne. Har hørt at han er flink med slike vintage. Kanskje han har kontakter for å skaffe delene som mangler.

Eventuelt så kan du selv lete opp reservedeler som bezel, krone og tube og få en lokal urmaker til å ta service og montere delene.

En flott klokke er det i alle fall. Lykke til.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lillesund
Ja, er nok lurt å starte der. Spørsmålet er bare hvordan jeg får tak i det. Men som tipset over kan jeg kanskje høre med "articboy" om han har peiling.

Kanskje en mail til en "liberal" AD er veien og gå. Hvis ikke det kan oppdrives
av Rolex må du vel henvende deg til en av de store dele-pusherene i utlandet.
Kan uansett bli dyrt, når klokken er ferdig servet med ny bezel, krone, stem,sekundviser, glass og rem er vel markedsverdien ca 15K pluss/minus?
 
Redigert:
Kanskje en mail til en "liberal" AD er veien og gå. Hvis ikke det kan oppdrives
av Rolex må du vel henvende deg til en av de store dele-pusherene i utlandet.
Kan uansett bli dyrt, når klokken er ferdig servet med ny bezel, krone, stem, glass og rem er vel markedsverdien ca 15K pluss/minus?

Tja, verdien er vanskelig å anslå da jeg ikke vet ref.nr enda. Klokken er på vei til meg "as we speak". Men en pris rundt 20k tror jeg ikke er uoppnåelig ferdig servet. Jeg sender en mail til Lervik ur når jeg har fått klokken i hendene. Kanskje disse kan hjelpe meg da jeg ser de server Rolex.
 
Jeg ville ikke si at den der er tropical, det er mer Jungle over den skiva.

Lars Birger