Hva gjør jeg nå?

Medlem
2. juni 2009
Sted
Fredrikstad
Var innom den lokale gullsmeden i dag for å finne morsdagsgave til kona, siden jeg var alene tenkte jeg at jeg skulle prøve litt klokker også siden dette også er den lokale Ad for en rekke klokke merker. Synes det er mindre flaut å prøve uten å kjøpe når jeg allerde har lagt igjen litt penger i butikken.

Har siden sommer lagt unna litt penger i en sparebøsse som ikke går å åpne uten bokseåpner, planen er å spare til neste januar og kjøpe klokketil meg selv i 35 årsgave for det jeg har spart opp. Tar ut litt ekstra når jeg handler og putter på så kona ikke skal få med seg hvor mye penger jeg faktisk legger unna. Vet ikke hvor mye jeg er oppe i men vil tippe ca 5000. planen er å ha ca 20000 klart når klokke skal kjøpes. For å holde motivasjonen oppe og ikke sprette boksen med penger å kjøpe meg en halveis klokke tenkte jeg at jeg skulle prøve aktulle kandidater for å sikte meg inn på målet. Jeg har lyst til bli en en klokkmann, altså bare ha en klokke. Derfor er det ekstra viktig å velge riktig. Har gått igjennom noen forskjellige klokker nå og begynner å vite hvva jeg vil ha.

Da begyner vi å nærme oss problemet mitt. Egentlig hadde jeg sett meg ut Superocean Abyss som en meget aktuell kandidat, liker veldig godt designet på den. så det var den første som havnet på armen. DEn var fin og satt godt, men føtes litt puslete i forholdt til hva jeg håpet. Heldgvis var mannen på jobb tolmodig og hjelpsom så jeg gikk på å prøvde en annen favoritt på bilder/reveiws på nette. Omega Planet Ocean Xl. Der føltes ingenting riktig, jeg ville så gjerne siden jeg har et svakt punkt for Omega, da jeg fikk min fars gamle Omega i 20 års gave. Den føltes stor men tynn og satt ikke riktig på armen. slik gikk jeg igjennom alle klokkene er har tittet på og lest om, ingen av de snakket til meg. Det var liksom noen detaljer som ikke stemkte. Størrelse på klokken eller detaljer på skive, lenke eller visere. Så skjedde den store oversakelsen, plutselig etter å ha prøvd sikkert t10 klokker var det som satt perfekt på hånda. Jeg har hørt det har blitt nevnt på formuet her før at en klokke snakker til deg og det skjedde her. Problemet er at klokka som satt som et skudd er en klokke jeg ikke har hatt med til vurdering i dett hele tatt, en Breitling Superavenger. For det første er det en chrono, noe jeg egentlig ikke vil ha. Jeg vil ha tre visere, sekundviseren som tikker fort rundt er for meg en kuleste tingene med en automatisk klokke. For det andre er jo klokka enorm med sin diameter på 48,8, men den satt som om den var laget til mitt håndledd. Dessuten var det detaljer på den som jeg synes var utrlig bra, som feks hvordan det var stål rundt datoen.

Så hva gør jeg nå?
Jeg har funnet en klokke som snakket til meg (aktivt bruk av et klisje ord), men som ikke var noe av det jeg så etter i en klokke. Jeg ville ha en klokke med farge i beezelen, tre visere og helst mulig å få kjøpt
til under 25000 ny, eller til rundt 15000 brukt. Altså er klokka jeg fant for dyr, har for mange funksjoner og design jeg ikke har falt for på bilder.

Skal jeg si meg fornøyd eller lete videre etter den perfekte klokka?
Skal legges til at de ikke hadde Seawolf inne så den har jeg ikke fått prøvd, mulig den sitter like godt på armen. Er også noen Oriser jeg kunne tenkt meg å prøve på armen, men det har de ikke hos lokal pusheren.

Er det noen som har tips til en klokke jeg burde prøve som kan oppfylle mine krav?

Beklager for alle skrive feil, sitter på en mini pc, små taster og liten skjerm er ingen heldig kombinasjon en sen kveld.

Har selv en SA, og forguder den. Mange tåler den ikke, men den passer meg!

Passer den deg, og du liker den så skal du ha den! Men bruk tiden godt mens du sparer og prøv på mest mulig :)

Har ikke prøvd Superocean Heritage 46, synes ikke baksiden er så fin tror også jeg ville gått fort lei av mesh lenka. Den kraftige lenka var noe av det jeg likte best med Super Avengeren.

Skal en tur til Oslo å besøke mor og far i venterferien, tenkte å ta en runde og teste klokke i hvedstaden da utvalge er langt bedre der. Har lyst til å prøve en Deepsea, hvis den blir en vinner er jeg redd det blir 40 års gave til meg selv i steden...

Hvordan er forresten Oris utvalget i Oslo? Prøvde noen i høst når jeg var en tur i Manschester men de hadde ikke smallseconds i stål som jeg har lyst å prøve.

Du er nok ikke den første som er overrasket over hvor fint SA'en sitter på håndleddet til tross for størrelsen.
Finishen er super og lenka er noe av det beste som er å få på markedet.
Eneste bakdelen kan være at klokka er polert. Det vil med andre ord dukke opp "hairlines" hver gang du bruker den. Det vil i hvertfall føles slik.

Hvis du liker å se sekundviseren gli over skiva er det jo ikke verre enn at du starter chronoen.;)

Når det gjelder Breitling synes jeg alle ser fantastiske ut i virkeligheten ift hvordan de fremstår på bilder. Tar meg selv i å bli overrasket hver gang jeg er innom en AD.:D

var noe med finnishen på SA, utrolig bra, var liksom et hakkover de andre jeg prøvde. Er spent på å prøve Seawolfen får å se om den gir samme feelingen. Ellers har jeg ikke gitt opp abyssen heller, skal nok prøve den igjen noen ganger. E mulig jeg venner meg til mindre klokke hvis jeg prøver.

Er det noen som har erfaring med både seawolf og super avenger og kan gi meg en sammenligning?

Har funnet ut jeg liker tykke ur i hvertfall. Noe som gjør at oriser divers kan passe. Noen andre tips til klokker jeg burde tenke på?

Etter litt mer research har jeg funnet ut at Seawolfen kommer med index markers som på SAen. Det lover godt. Noen som vet om de har den inne på Bjerke, evt hos Larsen i Sandvika?

Etter litt mer research har jeg funnet ut at Seawolfen kommer med index markers som på SAen. Det lover godt. Noen som vet om de har den inne på Bjerke, evt hos Larsen i Sandvika?

Sist jeg var innom Protid i Sandvika hadde de veldig mange Breitling modeller
i utstilling, bla en LE "Blacksteel", skulle forundre meg hvis de ikke hadde en
Seawolf inne også....

Vil forøvrig råde deg til å velge det du virkelig har lyst på, og ikke et billigere substitutt for det du egentlig ville ha.
Det som da kommer til å skje er at du går lei av "reserve løsningen", selger, og går på et større tap.
Er det litt for dyrt, så må det bare spares lenger. Gå for det du virkelig ønsker deg. Så enkelt er det.;)

Tipset mitt må være å ta det hele litt med ro :). Påstår ikke at du stresser eller går for fort frem eller noe slikt, men ingen av disse klokkene forsvinner med det første og du har egentlig veldig god tid til å finne den som virkelig fungerer for deg.

Og det er bare det som har noe å si, at du finner noe som sitter riktig på ditt håndledd og som du faktisk synes er verdt å bruke penger på.

Slapp av, er ikke kjøpe modus enda. Satser på å følge planen med kjøp januar neste år. Ble nok litt satt ut av at ingen av klokkene jeg hadde satt meg ut føltes riktig og for å holde fokus må jeg finne klokka som gjør det verdt å putte noen hundre kroner i uka i boksen.

Uansett er det en Basel World messe før et kjøp blir aktuelt, så kanskje det dukker opp noe nytt å ønske seg der.