Som noen av dere kanskje er kjent med har jeg på http://home.online.no/~larsewe/urmakerauksjon/urmakerauksjon.htm (tidligere på Finn) lagt ut en del artikler. Blant annet urdeler. Remweller, Balanseweller, antikke urglass med mer.
Etter å ha vært i kontakt med urmaker som restaurerer ur, der disse delene åpenbart er en del av bildet, sitter jeg undrende tilbake.
Urmakermesteren mener delene ikke er noe særlig verdt. En urkrone, Remwelle, Glass, balansewelle med mer verdsettes ikke.
Jeg har ca 1470 stk balanseweller.
Jeg har ca 6500 Remweller
Jeg har 300 lommeurskroner
...
For dette er det kommet et bud (som han serere har trukket) kr 3700,-
3700,- kr , det er 8270 artikler = 45 øre pr arikkel.
Jeg kan ikke noe særlig om dette temaet, så om noen kan opplyse meg seriøst om en anslagsvis verdi ville det være fint.
Jeg har i bakhodet at restaurering av ur er dyrt, og det er vel implisitt at disse delene som brukes av urmakerne derved må være gratis?
Hvem kan svare meg på et slikt spørsmål...?
mvh Eriksen
Etter å ha vært i kontakt med urmaker som restaurerer ur, der disse delene åpenbart er en del av bildet, sitter jeg undrende tilbake.
Urmakermesteren mener delene ikke er noe særlig verdt. En urkrone, Remwelle, Glass, balansewelle med mer verdsettes ikke.
Jeg har ca 1470 stk balanseweller.
Jeg har ca 6500 Remweller
Jeg har 300 lommeurskroner
...
For dette er det kommet et bud (som han serere har trukket) kr 3700,-
3700,- kr , det er 8270 artikler = 45 øre pr arikkel.
Jeg kan ikke noe særlig om dette temaet, så om noen kan opplyse meg seriøst om en anslagsvis verdi ville det være fint.
Jeg har i bakhodet at restaurering av ur er dyrt, og det er vel implisitt at disse delene som brukes av urmakerne derved må være gratis?
Hvem kan svare meg på et slikt spørsmål...?
mvh Eriksen