Har begynt på ei bok som heter Guds Venstre Hånd, den virker bra, men gir nok ikke svar på hvilke klokke Gud bruker.
http://www.gudsvenstrehand.no/
http://www.gudsvenstrehand.no/
Bra de bøkene der, Cale er en artig antihelt.
Leser igjennom A song of Ice and Fire (bøkene bak serien "game of thrones" på tv). Ufattelig bra. Bok 4 foreløpig
Hva syns du om bok 4? Jeg syns bok 1 og 2 var helt fantastisk ekstremt overveldende bra, bok 3 var bra, bok 4 er dørgende kjedelig..det skjer jo INGENTING, og folk er spredd for alle vinder. Skal begynne på bok 5 snart, og håper den er bedre!
I Tillegg til Aubrey/Maturin-serien, samt Goebbels-boken jeg tidligere har nevnt, har jeg nå gått til anskaffelse av en Amazon Kindle Keyboard 3G. Og det er skummelt. Det har ført til at jeg på en knapp uke har lest ferdig "When Thunder Rolled - An F-105 Pilot over North Vietnam" av Ed Rasimus. Før jeg hadde lest denne ferdig, hadde jeg allerede kjøpt etpar bøker til (som jeg nå er igang med): "Snake Pilot - Flying the Cobra Attack Helicopter in Vietnam" av Randy Zahn, samt "Apache: Inside the Cockpit of the World's Most Deadly Fighting Machine" av WO Ed Macy som fløy AH-64 Apache i Afghanistan.
Samtidig har jeg altså "Carrying the Fire" av Michael Collins som ligger og venter, og en annen tykk bok om The Battle of Britain av en forfatter jeg ikke husker navnet på i farten.
Edit: Oooog der var "Fate is the hunter" kjøpt og lastet ned på Kindle. Argh!
Edit 2: Pokker. Det var bare en study-guide.. Bra det går ann å returnere da. Får vel bestille paperback.
Det har vært stritt for Fvonk etter at Gang- og Mosjonsforbundet ble avviklet. Han burde søke ny jobb, men blir gående hjemme og bearbeide den ukulturen han har vært en del av. Han frykter de gravide og han trenger en venn. Jens trenger også en venn. Og han trenger å være for seg selv. Egentlig vil Jens sykmelde seg, men det vil skade partiet, kanskje også regjeringssamarbeidet. Derfor biter han tennene sammen, selv om han ikke lenger er sikker på at han elsker folket, jo, så klart elsker han folket, bare ikke like mye som før, eller på en annen måte. Han vet ikke. Det er i det hele tatt mange ting han ikke vet. Før visste han alt.
Fvonk er historien om vennskapet mellom en tidligere gang- og mosjonsentusiast og en litt sliten statsminister.
Ble ferdig med The Forever War av Joe Haldeman for litt siden, en fantastisk bra bok om interplanetarisk krig og følgene det får for soldatene, som blir sendt rundt i verdensrommet med hastigheter nær lysets, noe som gjør at for hver gang de er borte noen måneder blir jorden mange år eldre. Hovedpersonen ender vel opp med å dra på tre-fire oppdrag med et par års varighet til sammen fra 1996, og kommer tilbake til jorden i år 2378! Haldeman skrev boken etter at han hadde vært i Vietnam, og den er en fin analogi til hvordan mange av soldatene som kom tilbake derfra følte seg behandlet av samfunnet.
Noen ganger i overkant rå, som i Blood Meridian.
Leste den på norsk i fjor. Ble så provosert av å ha kastet bort timesvis på den boka at jeg kastet bort én til på en lang klagemail (forsøksvis i samme stil som romanen) til Dagbladets overstadige anmelder.
Han virket fornøyd med at jeg var sur og var bare glad noen gad å bry seg...