Hva må man betale?

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Hvis man ønsker en pent brukt 16710 pepsi, hva må man regne med å betale?
Si hvis den er fra midten av 2000-tallet.
Håper noen kan gi meg et ca. tall :)

Bruk gjerne denne tråden hvis noen har lignende spørsmål.

/M

Takk for raskt svar Mathfjeld!
Jeg får bli flinkere på å google før jeg spørr ;)

Men hvis man skal finne en i Norge, bør man vel regne noen tusen ekstra?

En god pekepinn er nok +/- 25k avhengig av elementer som tilstand, service, sertifikat, AD, boks etc.

Tipper 27-28k for et flott eksemplar med boks og papirer, ned til kanskje 23k for en hardere brukt variant. Prisene jeg indikerer er for klokker med SEL lenke (som vel kom i 2000 for 16710).

Lykke til i jakten.

En god pekepinn er nok +/- 25k avhengig av elementer som tilstand, service, sertifikat, AD, boks etc.

Tipper 27-28k for et flott eksemplar med boks og papirer, ned til kanskje 23k for en hardere brukt variant. Prisene jeg indikerer er for klokker med SEL lenke (som vel kom i 2000 for 16710).

Lykke til i jakten.

Takk for svar :)

Så etter hva jeg forstår så er det noe rimligere enn en 16610?

Lykke til i jakten.

Synes du ligger noe lavt: vil si 30 til 35 for et godt eksemplar med boks og papirer.

Stemmer i med forrige talere.
Skal du ha en 16710 i fronuftig stand med SEL er du nok over 30k.
Uten papirer kan du kanskje havne på 28-29k, men tror det er vanskelig å komme under dette.
Vil ikke si at 16710 har priser som er voldsomt annerledes enn 16610.

Dette er i alle fall slik jeg opplever det.

En 16710 uten SEL derimot bør være mulig å få til 25-30k, avhengig av papirer eller ikke.
Samtidig flommer vel ikke det norske markedet over av disse..

Så hvis man finner en pent brukt M serial, med boks og papirer til 31-32k, så er det en fair pris?

Jeg må si det har vært en rå prisutvikling på brukte Rolex. Høsten 2008 kjøpte jeg en kliss ny 16610 med all plastikk fremdeles på klokken for 30k på finn. Beklager avsporingen, tanken bare slo meg.:D