Hva med en Datejust som dressklokke ?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Kjære godtfolk.

Bruker nå min SA som bruksklokke, og stortrives med det. Men hovedproblemet mitt er om jeg skal ha 1 klokke som kan brukes til alt(og dermed selge SA) eller om jeg skal gå til anskaffelse av 1 til. De fleste skjønner jo at den SA ikke passer spesielt godt til dressskjorten:cool:

Men så har jeg også innsett at det muligens ikke finnes en klokke som passer til alt. De som er litt penere, blir gjerne for pene til hverdagsbruk, osv...

Lurer derfor på om jeg skal gå til anskaffelse av en klassisk Rolex Datejust. Ser at Jonny har et par fine eksemplarer til salgs. Hva tenker godtfolket? Blir 36mm for lite til dress? Eller vil den bare være elegant?

Og virker Datejusten større pga "cyclopsen" på samme måte som Sub 16610 gjør i forhold til 14060M?

Takker masse for deres synspunkter!

Synes godt at Datejust kan brukes til dress.
36mm er helt passe etter min mening. En skikkelig dressklokke bør ikke være særlig større enn 40mm uansett. Når man går i dress skal det være dressen og helheten i fokus, ikke et prangende ur som "stjeler" oppmerksomheten fra noe annet.

Et skikkelig dressur bør vel aller helst være på en fin croco/skinn reim etter min mening. Men for all del, en Datejust på lenke må da være mer enn elegant nok.

Må rett og slett bare si meg helt enig med UJU.
Datejusten er kanskje den mest klassiske av alle dressur.
Størrelsen er perfekt for formålet og siden den er så karismatisk, gjør den likvel mye av seg.
:D

Okey..

Tror jeg aldri kommer til å bli enig med meg selv på dette. Tror nemlig SA forsvinner, får prøve å finne en klokke som er pen nok til dress, men likevel sporty nok til dagsbruk, spørs om det ikke blir GMT Master II Ceramic på meg for femte gang dette året :)

Hehe. Det finnes andre også, Reidar.
En vintage Datejust er et rimelig alternativ.
En av de hvor man får mest for pengene, hvis du spør meg!

En Montbrilliant er jo ikke helt feil heller?

Du kan ikke kvitte deg med SA..trodde vi skulle danne en klubb eller noe? :D