Hva mener dere om Louis Bolle...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Har i det siste gått mer og mer i dybden av disse "independents" urmakerne, og har dermed kommet over merket Louis Bolle. Man kan se her, at hvis man er heldig, så kan man få disse kvalitetsverkene ganske billig.

Det er liten tvil at verdens mest kjente polske urmerke (lages i sveits nå men), nemlig Patek har hentet mye inspirasjon fra LB-urene, og således tenker jeg at disse er ganske innovative.

MEN, hva mener dere, er det noen med "first hand experience" mht disse klokkene, og kan si noe om kvalitetsfølelse, presisjon ect.

Også ser jeg at noen hevder at man må betale MOMS dersom man kjøper en slik klokke fra utlandet.

Jeg tenker, at i og med tilbudet ikke eksisterer her i landet, så kan man slippe å betale MOMS. Er dette riktig, og evt hvis ikke, noen som har tips til hvordan man slipper å betale denne momsen.

Takker for svar.

@Greg, ta deg en Bolle, kjøp en Balmer i stede. Disse er i limited edition! Sjekk de horna, for en fantastisk sløyfeform. Løp og kjøp for de er utsolgt!

Hvis man går ned mot El primero kvalitet så er Rosseau Watches også verdt å ta en kikk på.

Har i det siste gått mer og mer i dybden av disse "independents" urmakerne, og har dermed kommet over merket Louis Bolle. Man kan se her, at hvis man er heldig, så kan man få disse kvalitetsverkene ganske billig.

Det er liten tvil at verdens mest kjente polske urmerke (lages i sveits nå men), nemlig Patek har hentet mye inspirasjon fra LB-urene, og således tenker jeg at disse er ganske innovative.

MEN, hva mener dere, er det noen med "first hand experience" mht disse klokkene, og kan si noe om kvalitetsfølelse, presisjon ect.

Også ser jeg at noen hevder at man må betale MOMS dersom man kjøper en slik klokke fra utlandet.

Jeg tenker, at i og med tilbudet ikke eksisterer her i landet, så kan man slippe å betale MOMS. Er dette riktig, og evt hvis ikke, noen som har tips til hvordan man slipper å betale denne momsen.

Takker for svar.

Redigert av en moderator:
Nå er vel LB såpass sjeldent og eksklusivt at jeg tviler på det er mange her inne som har sett disse "in real life".

La deg ikke lure av tilsynelatende store rabatter, det er slett ikke uvanlig med over 90% nå i Basel-tider, når de virkelig eksklusive produsentene rydder plass til årets kolleksjoner. LB har nok såpass med gryn på bok at om de må gi bort noen klokker betyr det ingenting.

Tror dette er et merke i fremmarsj, skulle ikke forundre meg om vi snakker "De 4 store" noen år frem i tid...

Når det gjelder moms betyr nok ikke tilgjengelighet i Norge så mye, men derimot ser det ut til at Louis Bolle havner under grensen for verdi hvis tar den med hjem selv. Det vil heller ikke forundre meg om disse er å oppdrive under 200,- også, verden har ikke fått øynene opp enda. Good for us!

Så ta deg en Bolle, Greg! Det har du fortjent:D

Æ glædæ mæ tell unboxen av en slik en Greg - det kan jo bli noe så sprekt som en bollemus hvis du velger å luremuse den :cool:

Louis Bolle er uten tvil Haute Horologi, men når du først er i den ligaen så burde du også sjekke ut Invicta. De har oj noen av verdens beste designere ofte kopiert av bla Rolex.

Det er liten tvil om at Genta hentet sin inspirasjon fra Bolling...

31105d1164633459-ty-3100-louis-bolle-watch-62607769.jpg

Louis Bolle er uten tvil Haute Horologi, men når du først er i den ligaen så burde du også sjekke ut Invicta. De har oj noen av verdens beste designere ofte kopiert av bla Rolex.

Uansett hva folk foreslår her inne, kommer noen dragende med Invicta. Det er visst det eneste saliggjørende. Heldigvis fins det produsenter som Louis Bolle for oss som tenker litt utenfor boksen. Og moms trenger du ikke tenke på. Jeg tror Polen er med i EU, nemlig.

Todda

SELGER HERVED MIN LOUIS BOLLE

330276830538-1.jpg

330276830538-2.jpg

330276830538-3.jpg

FOR SALG ER EN LOUIS BOLLE I NY STAND. JEG TROR MODELLEN HETER INFORMER. JEG KJØPTE DEN FOR 2 ÅR SIDEN MEN HAR ALDRI PRØVD DEN. JEG BETALTE $159.20 OG SELGER FOR $102.80

JEG HAR LETT PÅ NETTET ETTER MODELLEN, MEN KAN IKKE FINNE DEN. SJELDEN!

KLOKKEN ER LAGET I STÅL, MEN HAR EN GULLRING PÅ UTSIDEN AV KRYSTALLEN. DEN HAR 4 SKIVER PÅ INNSIDEN SOM VISER MÅNED, ÅR, UKEDAG, DEN SISTE VET JEG IKKE HVA ER TIL

SEKUNDVISEREN GLIR!

LouisBolle, Bernoulli... Alt av det der er mye skrytt spør du meg.
Disse klokker er ganske små og har ingen original design: Alt er kopiert på andre merker.
Sonbol derimot er 100% original, stor og bare for "tøffinger med hår på brystkassen".
Jeg har kjøpt den mest eksklusive og sykt versjon der: Massive 18k gullkasse, in-house urverk, 80mm diameter, Ssweess-Made: Full pakke.
Og den, selger jeg ikke videre: KEEPER!!! Da er det bare å stå unna tullepruting og tullebuder på PM gutter-
Men sikling er tillatt:mrgreen:
Sonbol-Watches

PICT2928.jpg

PICT2922.jpg

@Todda du kan like gjerne kjøpe en Invica sub med en gang. Du kommer til å eie en i løpet av et år uansett. Nå har de fått en ny lekker modell med rød ring rundt og rød skive. -Anbefales.

Redigert av en moderator:
Når vi først snakker om bolle, så kan Corum bare ta seg en bolle med Bubble-modellene sine. Se hva du heller kan kjøpe til en feiende flott pris.:mrgreen:
Se på denne lekkerbisken!!!

Edit; Er forresten helt sikker på at man slipper MVA hvis man går innom tollen og oppgir at disse ikke finnes i Norge. Løp og kjøp!