Hva mener ekspertene om denne?

Nå er jeg på ingen måte en ekspert, men når man kjøper brukt så er den gylne regel at man kjøper selgeren før man kjøper produktet. Det finnes mye fakes Breitling klokker på bruktmarkedet så jeg ville bedt selger om mer detaljerte bilder av klokken og papirene samt en liten notis ved siden av klokken på minst ett av bildene som beviser at selgeren faktisk har klokken han selger. Ellers kan du jo ende opp med en stein i pakken istede for en klokke.

Mer informarsjon om selgeren er også viktig. Få navn adresse og mobil, og be om selgeren kan fremskaffe referanser fra tidligere salg.

Er du i den minste tvil om klokkens ekthet, eller får en dårlig vibe av selger så bør du ikke kjøpe.

Jeg kjøper aldri klokke av en selger som ikke har gode og pålitelige referanser.

Nå er jeg på ingen måte en ekspert, men når man kjøper brukt så er den gylne regel at man kjøper selgeren før man kjøper produktet. Det finnes mye fakes Breitling klokker på bruktmarkedet så jeg ville bedt selger om mer detaljerte bilder av klokken og papirene samt en liten notis ved siden av klokken på minst ett av bildene som beviser at selgeren faktisk har klokken han selger. Ellers kan du jo ende opp med en stein i pakken istede for en klokke.

Mer informarsjon om selgeren er også viktig. Få navn adresse og mobil, og be om selgeren kan fremskaffe referanser fra tidligere salg.

Er du i den minste tvil om klokkens ekthet, eller får en dårlig vibe av selger så bør du ikke kjøpe.

Jeg kjøper aldri klokke av en selger som ikke har gode og pålitelige referanser.

+1! Når det brukes et stock-bilde som hovedbilde i annonsen ringer det med ett en alarm i hodet mitt.

Jeg er enig i det dere sier, og reagerte på at han var anonym uten tlf nr eller navn. Jeg har kontaktet han og fått raskt svar med fullt navn, adresse og tlf nr. Søkte han opp og fant han også på FB. Det behøver nødvendigvis ikke bety så mye. Det finnes selvfølgelig privatpersoner som selger ei klokke som en engangsforeteelse, og dermed ikke har referanser.
Klokka er en 2011 modell, men jeg finner ikke denne med gull på huset uten gull på lenka på noen bilder på nett.
Prisen finner jeg heller ikke selv om han sier den går for 46000 ny, men det finnes sikkert noen her som har peiling.

Hvilket forum hører Breitling inn under? Og hvor i Oslo kan jeg få vurdet en Breitling dersom jeg skal kjøpe en brukt en?
Noe kjøp vil ikke skje uten at jeg har møtt han personlig. Jeg bor på Jessheim, så Oslo er OK å komme seg til.

Jeg er enig i det de over sier. Kjøp selger før klokken. Og jeg kunne som de andre her sier tenkt meg og sett flere bilder av den gjerne helst med papirer og dokumenter som følger med før jeg hadde kjøpt. Men syns det er rart at selger ikke tar seg tid til og legge ut flere bilder av klokken. Men det er fin klokke "hvis den er ekte". Liker romertallene på den. En venn av meg har en 2010 modell med hel bezel i gull, gull i lenke, krone og trykknappene. Nydelig klokke =)

Ekte eller ikke, jeg ville ikke brukt 30-35K på en brukt Breitling av det slaget med alt det "gull"-greiene.. IMHO

Men smaken er delt,- I know! :eek:

Ja, det var presis det samme jeg fant ut, så denne går i glemmeboka. Nå finnes det en B01 til salgs her på TS, og den virker som et bedre kjøp. Finnes det noen tommelfingerregel for brukte klokker når det gjelder pris? Jeg er selvfølgelig klar over at enkelte klokker har høy samlerverdi, men hvis vi ser på "vanlige" dyre klokker?

Ekte eller ikke, jeg ville ikke brukt 30-35K på en brukt Breitling av det slaget med alt det "gull"-greiene.. IMHO

Men smaken er delt,- I know! :eek:

Bortsett fra smaken, påvirker gulldetaljer prisen på noen måte? Er en klokke med gulldetaljer vanskeligere å selge?

En klokke i med gull detaljer/two tone koster vel mer som nye uten at du nødvendigvis får igjen differansen ved videre salg i forhold til en i stål.

Nå ikke jeg noe expert, langt derifra. Men vil tro du får en grei pris på den B01´en halvpris på en 3 år gammel klokke. Vanskelig og si om gull detaljer gjør salget vanskeligere. Jeg vil tro det, siden det kan virke en smule vulgært. Men det er jo mange som liker det også. B01 er en interessant klokke pga inhouse urverk. Kjøp med hjerte og ikke med tanken på gjennsalgsverdi :) da ville jeg isåfall vurdert Rolex.

Jeg spør mest av nysgjerrighet siden min kjennskap til klokker er ganske minimal.
Skal jeg kjøpe klokke så blir det ikke for å selge den siden, så sånn sett er videresalgsprisen ikke så viktig.
Men jeg har fremdeles veldig lyst på en Ball Hydrocarbon:cool:

Den ser ekte ut så langt jeg kan se ut i fra det ene dårlige bildet.
Modellen med slike gulldetaljer eksisterer nå i hvertfall.;)
Har ikke sett denne eksakte modellen med nøyaktig slik skive, men skiven ser uansett ekte ut.
Den finnes på andre modeller uten gull detaljer.

Prisen er vel kanskje litt spenstig. Se mot utlandet, så finner du sikkert mye å velge i mellom.
Ellers er jeg som de fleste her skeptisk til latsabber som ikke gidder å ta mange skikkelige bilder av en gjenstand de ønsker å selge for flerfoldige ti-tusener. Hva er det med det egentlig...?:confused:

Ellers er jeg som de fleste her skeptisk til latsabber som ikke gidder å ta mange skikkelige bilder av en gjenstand de ønsker å selge for flerfoldige ti-tusener. Hva er det med det egentlig...?:confused:

Jeg har aldri skjønt meg på folk som legger ut mørke dårlige, gjerne uskarpe bilder av det som i utgangspunktet er fine klokker... Samme med katalog bilder...

Skille

Men når det gjelder klokken det blir spurt om her så har jeg ingen innsigelser, annet enn prisen var litt stiv, men ellers kke noe feil jeg kan se, men er ikke verdens største ekspert på Breitling.

Jeg har aldri skjønt meg på folk som legger ut mørke dårlige, gjerne uskarpe bilder av det som i utgangspunktet er fine klokker... Samme med katalog bilder...

Skille

Men når det gjelder klokken det blir spurt om her så har jeg ingen innsigelser, annet enn prisen var litt stiv, men ellers kke noe feil jeg kan se, men er ikke verdens største ekspert på Breitling.

Når det gjelder dårlige bilder av dyre klokker:

BREITLING Til Salgs. Rosegull/stål/sort urskive. - FINN Torget