Hva mener folket om syttitalls Seamaster 120 med f300-urverk?

Medlem
7. juni 2008
Sted
Stavanger
Har lest litt om stemmegaffelur i det siste, etter at jeg plutselig ble eier av en av disse sære pre-quartz klokkene..

"Big Daddy" i Stemmegaffelur-verden er Omega sin Seamaster f300 Diver. Det er en solid sak til å være en vintage diver, som vel hadde vært verdt det mangedobbelte i dag hvis den hadde hatt et normalt urverk. Lurer på å kjøpe en slik, og vil gjerne ha litt synspunkter på modellen.

Finnes med Integrert lenke eller mulighet for rem. Sølv eller svart urskive. ( Ser ut som svart skive er mer utsatt for slitasje).

Litt bilder, lånt fra www.

images

images

smf300_sliver4.jpg

smf300_sliver5.jpg

images

Modellen har mye som frister i mine øyne:
- Kult design. Med unntak av viserne, som er en smule tynne og korte, er det en solid sak med passe dose syttitallsfunk.
- Bra størrelse, 40mm kasse
- Bra navn: En Omega Seamaster er aldri feil.
- Specs. 120m vanntettNedskrubar krone og Bezel med klikkfunksjon.
- Spesielt urverk: Teknisk interessant, ute av produksjon. Stilig, flytende sekundviser.
- Eksklusivitet: Var i sin tid dyrere enn Seamaster Ploprof..

Ser at disse fremdeles er mulig å plukke opp i god stand for noen få tusenlapper...
Hva mener folket om denne..? Er det en fremtidig klassiker? :)

En artikkel med mer info: http://www.deskdivers.com/Site/SMf300.html

Hvis en liker designet, men ikke vil ha et batteriurverk, så finnes det asiatiske selgere på eBay som selger Frankenwatches, basert på denne modellen men med automatikkurverk og refurbished urskive...

Redigert:
Ingenting i veien med designet!

Men du bør sjekke muligheten for å få service på den og ikke minst, hva det vil koste. Tror det er der problemet ligger. Ellers begrenser jo integrert lenke muligheten for spennende reim-skifter.

Ingenting i veien med designet!

Men du bør sjekke muligheten for å få service på den og ikke minst, hva det vil koste. Tror det er der problemet ligger. Ellers begrenser jo integrert lenke muligheten for spennende reim-skifter.

En kar i England gjør service på disse for en ganske rimelig penge (45 GBP). Han har nettsiden "electric-watches.co.uk".
Min nyanskaffede f300 Connie er på til ham nå, for forebyggende vedlikehold. Men, deletilgangen er begrenset.

Det finnes en modell hvor det er mulig å bytte rem/lenke, med skjulte lugs, se øverste bilde. Den er visstnok litt mer uvanlig.

Redigert:
Jeg synes den ser utrolig bra ut, spesielt den svarte skiven sammen med rød bakgrunn på logo klokka 12. Utseendemessig sykt fet, meeeen den mangler kanskje noen tannjul og fjær under panseret:p
Edit: Men flytende sekundviser er meget behagelig å se på, /oddlysatisfying.

Redigert:
Electronic

Gratulerer, det er en morsom klokke. Viseren som gliiir avgårde og summelyden i Electronic klokkene er helt fantastisk.
Personlig mener jeg Electronic urene er undervurderte å vil bli mer attraktive i tiden som kommer. Har sett
Flere og flere av disse på Trade shows ute i europa.
Patek har noen helt rå Electronic ur på hele 43 mm. Ser nesten ut som fetteren til Panerai :)

Vekker med dette en gammel tråd. Disse, F300 av alle slag begynner å bli dyre i Tyskland og Italia ...... Prisene i Norge er fortsatt hyggelige .....

Redigert: