Hva skal inn i samlinga i stedet for Hulken?

Medlem
27. des. 2009
Innlegg
23
Vil gjerne ha litt innspill fra dere... Alle andre enn Hulken er keepers for meg.

Hva skal jeg bytte den ut med?

Vurderer 116613LB «Bluesy» eller AP RO 15300 med blå skive. Er ikke superfan av pepsi.

Hva tenker dere? Eller har dere noen andre tips?
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Flott samling med klokker. Liker at hvert ur har son funksjon. Ved å kvitte deg med Submarineren sitter du igjen uten en ren diver. Dette ville jeg tatt med i betraktningen ved valg av nytt ur. AP 15300 er super, men er vel relativt redd for vann. 116613LB dekker jo et evt behov for WR, men trenger du virkelig enda en TT?

Det kjedelige svaret er behold Hulken. Ellers ville jeg vurdert en 116600. Men uten å se samlingen under ett ville jeg valt AP15300
 
  • Liker
Reaksjoner: nudos
Flott samling med klokker. Liker at hvert ur har son funksjon. Ved å kvitte deg med Submarineren sitter du igjen uten en ren diver. Dette ville jeg tatt med i betraktningen ved valg av nytt ur. AP 15300 er super, men er vel relativt redd for vann. 116613LB dekker jo et evt behov for WR, men trenger du virkelig enda en TT?

Det kjedelige svaret er behold Hulken. Ellers ville jeg vurdert en 116600. Men uten å se samlingen under ett ville jeg valt AP15300

Takk for råd. Og bra spotta. Jeg får angst av for mye overlap i funksjon...

Seadweller er flott. Men blir for meg «klokke med svart skive». For meg blir det for overlap (selv om den ene er diver).

Ser for meg noe «fargerikt», men ikke Hulk. Nye pepsi kunne vært interessant, hvis ikke det hadde vært for ventelistene.

Klarer ikke helt sette fingeren på hva som skurrer med Hulken. Liker den bedre på rem eller jubilee, så tror det er fordi jeg er lei av oyster.
 
CA12950C-2F77-4D82-ADE8-5418310405D9.jpeg
Skjønner. Jeg styrer unna nye Sub og GMT, fine klokker men hysteriet rundt de har gitt meg litt avsmak. Som et alternativ til AP kan man jo vurdere VC. Taper konkurransen mot AP for min del, men fine klokker.
Ellers blir jo ikke en DD40 med grønn skive feil!!!!
 
  • Liker
Reaksjoner: nudos
Ser ut som du liker gull og snart mangle en dykker. En dykker i edelt fra Panerai eller BP hadde vært noe for deg!

Personlig hadde jeg aldri solgt Hulken. Den skiven er i sitt ess nå til vår/sommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: nudos
Min erfaring har vært at det som trigger best ved klokkebytte er å gå til en som har en annerledes bærekomfort. Det betyr at 16613 -> Steelfish eller SMP -> Steelfish gir mer glede enn 16613 -> SMP. Du bør derfor ha noe som kan være mest mulig ulikt. Jeg ville derfor gått for Panerai eller Breitling. Les: Slagvåpen.

8
 
Hva slag ting er den gull-belagte klumpen?

Jeg ville ha solgt alle unntatt hulk og AP. Og kjøp den 116613lb. Dressur og tool watch i et og samme ur med fin blåfarge. Grail er 5711, men de er ufornuftig overhypet akkurat som SS Sub og GMT.

Hvis det er sedimentale verdi i vintage omega, er det Ok å beholde den.
 
  • Liker
Reaksjoner: nudos og Grendel