Hva skal jeg kjøpe?

Hva skal jeg kjøpe?

• Rolex Sub 16610 LV

Stemmer: 0 0,0%
  • Rolex GMT 16710 "pepsi / coke"

• Skvett ny Sub LV

• IWC Aquatimer vintage

• Antall stemmer
    0

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Har havnet i den kinkige situasjonen hvor klokkekontoen er fylt opp, og den stressende og opprivende jakten på neste innkjøp kan begynne.;)
Har blinket meg ut 4 muligheter, men impulskontrollen er som kjent lav, og det er ikke like lett å navigere seg rundt alltid.:p

De fire alternativene er.
  • Rolex Sub 16610 LV
  • Rolex GMT "Pepsi"
  • Skvett ny Sub LV
  • IWC Vintage Aquatimer

Hvis vi legger alle følelsene til side; hvilken av disse vil være det mest fornuftige kjøpet?
Da med tanke på et "nødsalg" hvis jeg skulle angre, eller noe enda bedre dukket uventet opp.

Er det noen som har andre forslag? Evt. innkjøp av mer enn en klokke? La oss si at budsjettet ligger på prisen av en ny Sub.
Setter stor pris på innspill her.

Hva med en Longines Legend diver og Sub 16610 LV. Da får du "nesten" IWC Vintage Aquatimer og en ny sub :)

Hvis du bare skal ha en ville jeg helt klart ha gått for IWC'en. Den er rett og slett helt nydelig!

Rolex og fornuftig passer ikke sammen. ;)

Klart du skal ha en skvett ny en. Deilig med en ny klokke som ikke er besudlet av fremmede.

Har du prøvd IWC`en?, prøvde denne selv for en stund siden og syntes størrelsen var noget for stor for min del og for stor for å være en "vintage". Den ga ikke det jeg ville at den skulle gi når den var på min arm i alle fall,men den skal absolutt ha + for urverk og ellers at den er tøff, spesielt på bilder. Så slik sett ville nok jeg her heller tatt Longines Legende Diveren som rett og slett er nydelig + for fin størrelse og flott pris :) Også kan du jo da, som nevnt av annet medlem tidligere, kjøpe en Sub 16610 LV og få to meget flotte klokker inn

Jeg drister meg til et innlegg til, UJU.
Et par stykker her har nevnt Longines LD.
Den er et fantastisk stykke retro ur. Jeg har jo en selv, som du vet. Og jeg elsker den!
Dersom budsjettet ditt rommer både en Rolex og LD, ville jeg gått for det.:D

Jeg drister meg til et innlegg til, UJU.
Et par stykker her har nevnt Longines LD.
Den er et fantastisk stykke retro ur. Jeg har jo en selv, som du vet. Og jeg elsker den!
Dersom budsjettet ditt rommer både en Rolex og LD, ville jeg gått for det.:D

Her er det bare å fyre løs med innlegg. Jo flere jo bedre.:D
Budsjettet skal brukes opp. Det er det ingen tvil om.
Har sett litt på muligheten for pent brukte GMT pepsi + Explorer II.
Burde få til det med 50-55k vil jeg tro.:)

Her er det bare å fyre løs med innlegg. Jo flere jo bedre.:D
Budsjettet skal brukes opp. Det er det ingen tvil om.
Har sett litt på muligheten for pent brukte GMT pepsi + Explorer II.
Burde få til det med 50-55k vil jeg tro.:)

Heller du mer mot klassiske ur vil jeg ikke sett forbi nye explorer evt 36mm'eren dersom du liker den størrelsen bedre. Av både GMTII, SeaDweller, SUB, speedy pro etc etc er det denne lille rakkeren som har overrasket meg mest. Passer til alt. (Ikke sant Jolu!?)

Rolex%2BExplorer%2B1.jpg

Tror kanskje jeg ville gått for Sub LV-c. Utrolig lekker sak som ikke alle andre har.

Ellers så synes jeg det er gøy at uansett hva man presenterer som busjett så blir det foreslått å bare bruke litt til.

Hvis du vil ha en klokke som holder verdien på kort sikt, tenker jeg at du ikke bør kjøpe en ny en.

Så hvis du kjøper en rimelig ettertraktet, brukt klokke til markedspris, er det mulig å få det samme tilbake igjen hvis det skulle være nødvendig.

Jeg ville gått for 16610LV +noe mer:rolleyes:, men det er kanskje ikke så mange LV tilgjengelig..:confused:

Har ikke prøvd den nye Exploreren i 39, men kjenner lysten er der.
Kanskje den kan være et alternativ ?
Ellers er vel en nyere LV mitt valg mht eventuelt salg senere.
Som nummer 2 ville jeg kanskje spart litt og endt opp med den store Expl.

Dette var kanskje ikke til mye nytte, men lykke til.:p